Σε κλίμα εορταστικό και χαρμόσυνο πραγματοποιήθηκε η τελετή αποφοίτησης των πρώτων σπουδαστων του παραρτήματος ΕΠΑΣ Μαθητείας Ελευσίνας στη Σύρο. Η τελετή έλαβε χώρα στην αίθουσα εκδηλώσεων της Onex Neorion Shipyards εντός των εγκαταστάσεων των Ναυπηγείων, παρουσία εκ μέρους της ΟΝΕΧ του Γενικού Διευθυντή, Γιάννη Βαμβακούση, της διοικήτριας της ΔΥΠΑ, Γιάννας Χορμόβα, του Μητροπολίτη, Δωρόθεου Β’, του Δημάρχου, Αλέξη Αθανασίου, καθώς και εκπροσώπων των σωμάτων ασφαλείας και άλλων τοπικών φορέων του νησιού. Ο πρόεδρος του Ομίλου, Πάνος Ξενοκώστας δεν μπόρεσε να παρευρεθεί λόγω ανειλημμένων επαγγελματικών υποχρεώσεων.

Συνολικά οι απόφοιτοι ήταν 15 άνδρες και γυναίκες, που ολοκλήρωσαν επιτυχώς το διετές πρόγραμμα σπουδών στην ειδικότητα «Τεχνίτης Ναυπηγικής Βιομηχανίας».

 Κατά την έναρξη της τελετής μεταξύ άλλων ο κ. Βαμβακούσης αναφέρθηκε στη σχολή και το αντικείμενό της, σημείωσε ότι για τους απόφοιτους προδιαγράφεται ένα μέλλον με ευκαιρίες, το οποίο χαρακτήρισε λαμπρό και τόνισε ότι η πλειοψηφία των αποφοίτων θα απορροφηθούν επαγγελματικά στο ναυπηγείο της Σύρου με προοπτική να εργαστούν και στο ναυπηγείο της Ελευσίνας: «[…]Είναι μία επαγγελματική σχολή η οποία λειτουργεί υπό τη ΔΥΠΑ με την υποστήριξη της ONEX SHIPYARDS […] Έφτασε στην ολοκλήρωσή της η διετής φοίτηση των σπουδαστών της ΕΠΑΣ Σύρου με την ειδικότητα «τεχνίτες ναυπηγικής βιομηχανίας». Θα ανακοινώσω τη χαρά μου, πάνω από το 70% των σπουδαστών θα απορροφηθούν στο ναυπηγείο της ONEX NEORION SHIPYARDS με την προοπτική βέβαια να εργαστούν και στο έρτερο ναυπηγείο του Ομίλου, της Ελευσίνας. Τους δίνεται η δυνατότητα να ξεκινήσουν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία σε ένα επάγγελμα τεχνικό, ένα επάγγελμα που τους δίνει προοπτικές, που τους δίνει ένα μέλλον λαμπρό θα έλεγα, σε θέσεις υψηλά αμειβόμενες. Θα αποτελούν στο μέλλον τον πυρήνα της λειτουργίας των ναυπηγείων της ΟΝΕΧ. Ευχαριστούμε πάρα πολύ τα παιδιά, τους σπουδαστές, οι οποίοι πραγματικά με πολύ μεγάλη προσήλωση και ενδιαφέρον παρακολούθησαν τον κύκλο σπουδών τόσο στην πρακτική πλευρά, όσο και στη θεωρητική εκπαίδευση[…]»

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Βαμβακούσης ανακοίνωσε πως σε έναν χρόνο πρόκειται να γίνει η αντίστοιχη τελετή για τους απόφοιτους της ειδικότητας «τεχνίτες εργαλειομηχανών», μίας επίσης κρίσιμης ειδικότητας για τον ναυπηγικό κλάδο.

Από την πλευρά της η διοικήτρια της ΔΥΠΑ, κ. Χορμόβα, εμφανώς συγκινημένη για το γεγονός ότι η προσπάθεια που ξεκίνησε πριν δύο χρόνια απέδωσε τους πρώτους καρπούς μεταξύ άλλων ανέφερε: «Σήμερα είναι μία πολύ ιδιαίτερη μέρα, πριν δύο χρόνια ξεκινήσαμε και εμείς από την πλευρά μας, με την υποστήριξη και τη συνδρομή όλης της τοπικής κοινωνίας και της Μητρόπολης και ευχαριστούμε θερμά για αυτό, να αναβιώσουμε την τέχνη της ναυπηγικής βιομηχανίας στο νησί και από την πλευρά μας συμβάλλοντας με την εκπαίδευση».