Την κατασκευή αγάλματος του Κερδώου Ερμή το οποίο θα τοποθετηθεί σε περίοπτη θέση στην είσοδο του Λιμανιού ανακοίνωσε κατά την διάρκεια της συνέντευξης τύπου για τη μετονομασία του μνημείου του «Αφανούς Ναύτου» σε Εμπορικής Ναυτιλίας ο πρόεδρος του Λ.Τ. Σύρου Δημήτρης Κοσμάς, επιβεβαιώνοντας παράλληλα πληροφορίες του logotypos.gr ότι το ύψος του θα είναι τουλάχιστον δύο μέτρα.

«Είναι πολύ νωρίς ακόμα… όμως θα πω έχουμε δώσει προτεραιότητα στο άγαλμα του Κερδώου Ερμή, το οποίο είναι και αυτό ένα όραμα της διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου Σύρου. Ευελπιστούμε και οραματιζόμαστε ότι θα είναι ένα εξαιρετικό έργο τέχνης και θα είναι ένας προπομπός στην είσοδο του λιμανιού της Ερμούπολης. Όλα αυτά ξέρετε ότι θέλουν χρόνο και κόπο. Έχουμε μπει σε μια διαδρομή, και όπως λέω συνεχώς η διοίκηση πρέπει να ‘χει συνέχεια. Το να βρίσκει μια διοίκηση κάποια καλά πράγματα οφείλει να τα συνεχίζει χωρίς να έχει αναστολές ότι επειδή τα έκανε ο προηγούμενος δεν θέλω να τα προχωρήσω. Εγώ σε αυτό το μοτο κινήθηκα και τα τέσσερα χρόνια, με την βοήθεια βέβαια και των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και του κ. Λιμενάρχη. Νομίζω ότι θα έχουμε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα και θα είμαστε όλοι περήφανοι και γι’ αυτό που ξεκινήσαμε τώρα (μετονομασία μνημείου αφανούς ναύτου) και χρονικά θα είναι πολύ γρήγορο στην αποκατάστασή του, αλλά και για το άλλο (άγαλμα Κερδώου Ερμή), και είναι η πρώτη φορά που το αναφέρω δημόσια. Θέλει πολύ δουλειά ακόμα μέχρι να καταλήξουμε στη δημιουργία του» δήλωσε ο κ. Κοσμάς.
Εμείς δεν μπορούμε παρά να αποδώσουμε τα εύσημα στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και στον πρόεδρό του προσωπικά, που αφουγκράστηκαν ένα πάγιο αίτημα των Ερμουπολιτών και το μετουσιώνουν σε πράξη.
Να αναφέρουμε τέλος ότι το άγαλμα αυτό θα είναι από μέταλλο (πιθανόν ορείχαλκο) και θα τοποθετηθεί στο λιμενοβραχίονα της Ερμούπολης, πιθανά στο σημείο που βρισκόταν ο παλιός φάρος.
































