Αγαπητοί Συριανοί, όλα τα σκουπίδια είναι δικά μου, είναι δικά σας, είναι δικά μας, ας κάνουμε όλοι κάτι γι’ αυτό και ας καθαρίσουμε αυτό το νησί και ας το διατηρήσουμε καθαρό!

 

Πολλάκις έχουμε καυτηριάσει ως εφημερίδα τα κακώς κείμενα ως προς την καθαριότητα της Σύρου. Ωστόσο, οι επισημάνσεις ενός επισκέπτη – επί σειρά ετών –  του νησιού σίγουρα αποκτούν ιδιαίτερη βαρύτητα.

Ο Χάρρυ, ο οποίος επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του, δηλώνει τα ακόλουθα στην εφημερίδα: «Έρχομαι στο νησί εδώ και πολλά χρόνια, γνωρίζω την κατάσταση και τους ανθρώπους πολύ καλά, και προσφέρω εθελοντική εργασία επειδή πιστεύω ότι αυτό είναι σημαντικό. Ελπίζω οι επισημάνσεις μου να βοηθήσουν λίγο στο πρόβλημα μετα πεταμένα σκουπίδια και εκφράζω την εκτίμησή μου στους ανθρώπους που τα μαζεύουν!»

Συστάσεις στα σουπερμάρκετ

Συνεχίζοντας, κάνει γνωστό πως θα ενημερώσει και τον Δήμαρχο σχετικά με τα προβλήματα που ο ίδιος έχει εντοπίσει αναφορικά με την καθαριότητα το νησιού: «Υπάρχουν δύο προβλήματα που έχω δει όλα αυτά τα χρόνια» λέει και συνεχίζει: «Την περασμένη Κυριακή είδα τους αγαπητούς σκουπιδιάρηδες να μαζεύουν κουτιά από ένα σούπερ μάρκετ, τα οποία είχαν κυλήσει στον δρόμο. Όχι ένα ή δύο κουτιά αλλά 25 σίγουρα…. Αυτά τα κουτιά δεν ήταν διπλωμένα, με αποτέλεσμα εύκολα να τα παρασύρει ο άνεμος.Κάθε εβδομάδα βλέπω το ίδιο πρόβλημα.Θα επιθυμούσα  όλα τα σούπερ μάρκετ στη Σύρο να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή και απλώς να κάνουν τα κουτιά μικρότερα (να τα στριμώξουν) ώστε να χωράνε περισσότερο στον κάδο και να μην πετάνε και να κυλούν στους δρόμους» τονίζει.

Πρόβλημα τα σκουπίδια πέριξ των κάδων

Όπως λέει συνεχίζοντας, πριν μερικά χρόνια είχε καθαρίσει εθελοντικά το μεγάλο δρόμο του Μέγα Γιαλού: «Τουλάχιστον 10 τεράστιους πράσινους κάδους είχα γεμίσει με πλαστικά μπουκάλια, οδοντόβουρτσες, φλιτζάνια καφέ, καλαμάκια, παπούτσια, εσώρουχα, πλαστικά φύλλα πού ήταν εκεί.Καθάρισα όχι μόνο δίπλα στον δρόμο αλλά και κάτω από αυτόν» λέει, σπεύδοντας να δώσει .κάποιες συμβουλές για τον μετριασμό του προβλήματος.

 Το πρόβλημα… και μια λύση

«Αυτό που παρατήρησα κατά τη διάρκεια του καθαρισμού,  που μου πήρε περίπου 10 ώρες, χωρισμένες σε μια εβδομάδα, είναι ότι το σημείο εκκίνησης των περισσότερων σκουπιδιών που ταξιδεύουν προέρχεται από τους ίδιους τους κάδους απορριμμάτων» λέει και συνεχίζει:. «Τα περισσότερα σκουπίδια βρίσκονται περίπου δέκα μέτρα πριν και δέκα μέτρα μετά από κάθε κάδο απορριμμάτων.Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που πέφτει κάτι από τον κάδο απορριμμάτων, αρχίζει να ταξιδεύει.Αν κανείς δεν το μαζέψει, ο άνεμος απλώς το παίρνει και είναι μια χαμένη ιστορία. Θα ήθελα να ζητήσω από τους καθαριστές να μαζεύουν τα πράγματα που πέφτουν από τον κάδο κατά τη συλλογή, και θα ήθελα να ζητήσω από τον Δήμαρχο της Σύρου να απευθύνεται στο προσωπικό καθαριότητας του Δήμου μία φορά το μήνα για να κάνουν έναν γύρο (του νησιού) και να μαζεύουν τα πράγματα που έχουν πέσει από τους κάδους απορριμμάτων 10 μέτρα πριν και 10 μέτρα μετά από κάθε κάδο απορριμμάτων.Φαίνεται πολλή δουλειά, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι! Αγαπητοί Συριανοί, όλα τα σκουπίδια είναι δικά μου, είναι δικά σας, είναι δικά μας, ας κάνουμε όλοι κάτι γι’ αυτό και ας καθαρίσουμε αυτό το νησί και ας το διατηρήσουμε καθαρό!Παρακαλώ βάλτε τα πράγματά σας σε κλειστές σακούλες όταν τα πετάτε! Αυτό θα βοηθούσε πολύ και δεν θα έδινε τόση δουλειά στους καθαριστές! Ενώ καθάριζα τον Μέγα Γιαλό, πέρασαν πολλά αυτοκίνητα και πέταξαν το ποτηράκι του καφέ τους στο κεφάλι μου. Τους ευχαριστώ!

Εκφράζω το σεβασμό μου στους σκουπιδιάρηδες

Αγαπητοί σκουπιδιάρηδες της Σύρου, σας εκφράζω τον βαθύτατο σεβασμό μου που καθημερινά μαζεύετε τα σκουπίδια που πετάμε και την ακαταστασία που δημιουργούμε από αυτά. Σας ευχαριστώ με όλη μου την καρδιά για όλη τη δουλειά που κάνετε για εμάς στη Σύρο. Ελπίζω αυτή η επιστολή να φτάσει σε εσάς και σε όλους τους κατοίκους της Σύρου, ώστε να κατανοήσετε λίγο περισσότερο ότι η δουλειά που κάνουν οι σκουπιδιάρηδες πρέπει να αντιμετωπίζεται με απόλυτο σεβασμό και ότι μπορούμε να τους βοηθήσουμε λίγο» καταλήγει.