Τα 10 Δημοτικά κτίρια που εντάχθηκαν στο σχέδιο ενεργειακής απόδοσης

Εγκρίθηκε στη συνεδρίαση της Δημοτικής επιτροπής το σχέδιο ενεργειακής απόδοσης κτιρίων (Σ.Ε.Α.Κ) του Δήμου Σύρου Ερμούπολης. Βάση ενός συστήματος αξιολόγησης προτάθηκαν 10 Δημοτικά κτίρια της Σύρου. Αυτά είναι το Δημαρχείο Σύρου, το Πνευματικό Κέντρο, το 4ο Δημοτικό και 6ο Νηπιαγωγείο, το κτίριο που στεγάζεται η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, το Δημοτικό σχολείο Άνω Σύρου, το 5ο Δημοτικό και Νηπιαγωγείο, το Θέατρο Απόλλων, ο Χειμερινός Κινηματογράφος, το 6ο Δημοτικό σχολείο, το 2ο Δημοτικό σχολείο και το 4ο Νηπιαγωγείο. Ο σκοπός του σχεδίου Ενεργειακής απόδοσης κτιρίων είναι ο σχεδιασμός της ενεργειακής αναβάθμισης μέσω ιεράρχησης των αναγκών όλων των κτιρίων που είναι ιδιοκτησίας του Δήμου. Στο βαθμό που αυτό είναι οικονομικά εφικτό, θα εκπονηθούν μελέτες ενεργειακής αναβάθμισης και θα υλοποιηθούν τα αντίστοιχα έργα. Το ΣΕΑΚ είναι προαπαιτούμενο για την ένταξη των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης σε χρηματοδοτικά προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης των κτιρίων τους που αναφέρονται σε αυτά. Μέσα στους στόχους είναι και η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του Δήμου, ενσωματώνοντας τις διεθνείς σύγχρονες πρακτικές και ενισχύοντας ταυτόχρονα το ενεργειακό του προφίλ, τη μείωση λειτουργικών δαπανών, την εξοικονόμηση των αντίστοιχων πόρων και την ένταξη προτεινόμενων έργων ενεργειακής αναβάθμισης στο πλαίσιο των διαθέσιμων χρηματοδοτικών προγραμμάτων όπως : Εθνικά Περιφερειακά προγράμματα, Ευρωπαϊκά προγράμματα, προγράμματα τύπου δανείου και συμβάσεις ενεργειακής απόδοσης. Σε γενικές γραμμές, το ΣΕΑΚ έχει το ρόλο να καταγράφει τις κτιριακές υποδομές των ΟΤΑ, δίνοντας έμφαση στην υφιστάμενη ενεργειακή τους κατανάλωση και συμπεριφορά και αποτελεί ένα κρίσιμο παράγοντα για την ενεργειακή αναβάθμιση του κτιριακού αποθέματος των ΟΤΑ,

«Είναι ένα εξαιρετικό πρόγραμμα το οποίο θα μας επιτρέψει να έχουμε ενεργειακή αναβάθμιση στα συγκεκριμένα κτίρια που προτείνει το τμήμα υποδομών των τεχνικών μας υπηρεσιών», τόνισε ο πρόεδρος της Δημοτικής επιτροπής Δημήτρης Κοσμάς.

Στη Σύρο δυο «γυρίσματα» του Master Chef

Κατά την συνεδρίαση της Δημοτικής επιτροπής, εγκρίθηκε η παραχώρηση της Πλατείας Μιαούλη για το πρόγραμμα Master Chef του Star Channel που θα γίνει την Τρίτη 31 Μαρτίου. Η συγκεκριμένη εκπομπή επισκέπτεται το νησί της Σύρου με σκοπό την πραγματοποίηση δυο επεισοδίων με στόχο την ανάδειξη των παραδοσιακών συνταγών του νησιού και των τοπικών προϊόντων. Στην πλατεία Μιαούλη θα υπάρχουν οι διαγωνιζόμενοι με τους κριτές της εκπομπής, ενώ στη συνέχεια θα μεταφερθούν στην προβλήτα που δένουν τα κρουαζιερόπλοια με τα γυρίσματα να ολοκληρώνονται στο Θέατρο Απόλλων.