Μετά τη γνωστοποίηση – προ τριμήνου περίπου – ότι ο Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ) οδεύει προς πλήρωση και συνεπώς η διαχείριση των σκουπιδιών θα καταστεί εξαιρετικά δύσκολη, πολλοί είναι οι δημότες που ζητούν ενημέρωση ως προς τις ενέργειες που έχουν γίνει το διάστημα που μεσολάβησε, για την επίλυση του προβλήματος.
Έργο 3,5 εκατομμυρίων ευρώ
«Είχαμε μια πολύ σοβαρή εξέλιξη πριν τρεις εβδομάδες» δηλώνει στην εφημερίδα ο δήμαρχος Σύρου Ερμούπολης, Αλέξης Αθανασίου, κάνοντας γνωστό πως πέρασε από την ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου η απόφαση για το ενδιάμεσο έργο επαύξησης του κυττάρου του ΧΥΤΑ, το οποίο θα ανταποκριθεί στις ανάγκες των επόμενων τριών ετών, μέχρις ότου γίνει ο διαγωνισμός για το ΧΥΤ.: «Ήταν μια πάρα πολύ σημαντική εξέλιξη αυτή» λέει, και συνεχίζει: «Το έργο ανέρχεται στα 3,5 εκατομμύρια ευρώ. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει τόσο το έργο, όσο και τη διαχείριση του ΧΥΤΑ για τα επόμενα τρία χρόνια, από την Ανώνυμη Εταιρεία Εφαρμοσμένων Τεχνολογιών και Μεταφοράς Αποβλήτων «W.A.T.T. A.E.» στην οποία κατακύρωσε τελικά το Ελεγκτικό Συνέδριο. Μετά την απόφαση αυτή μπορώ να πω ότι ανακουφιστήκαμε» υπογραμμίζει.
Στο ερώτημα πότε αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες, ο κ. Αθανασίου ενημερώνει πως σε 10 μέρες υπογράφει ο εργολάβος τη σύμβαση, και ότι από Σεπτέμβρη ξεκινάνε οι εργασίες για την επαύξηση του παρόντος κυττάρου: «Ο διαγωνισμός για το ΧΥΤ θεωρώ ότι θα βγει μέχρι το τέλος του 2024» προσθέτει.
Άναρχη κατάσταση
Ποια ήταν, όμως, η συμπεριφορά των δημοτών, μετά την ανακοίνωση του Δήμου ότι ο υφιστάμενος ΧΥΤΑ έχει διάρκεια ζωής μόλις τριών μηνών και ότι μετά βίας θα ανταπεξέλθει στις αυξημένες ανάγκες της θερινής περιόδου;
«Βλέπω γενικότερα μια άναρχη κατάσταση» λέει εμφανώς προβληματισμένος, τονίζοντας ότι ο κόσμος δεν έχει πια υπομονή: «Το καταλαβαίνω αυτό, αλλά από κει και πέρα, το να κάνουμε ολόκληρη μετακόμιση και να απαιτούμε από την Υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου ή από την ανακύκλωση, όλα αυτά τα πράγματα να τα μαζεύει, καταλαβαίνετε ότι χρειάζεται παραπάνω χώρους, που δεν έχουμε, και παραπάνω προσωπικό, που επίσης δεν έχουμε.
Το κύτταρο μπορεί να μην το βλέπουμε, όπως είναι η περιβαλλοντολογική εικόνα του τόπου μας. Κι αυτό θα ήθελα να σεβαστούν οι συμπολίτες μας» σημειώνει.
Στο ερώτημα, πόσο επιβάρυνε το κύτταρο, ο σωρός των ογκωδών αντικειμένων του τελευταίου τριμήνου, η απάντησή του άμεση: «Βέβαια επιβάρυνε. Πάρα πολύ. Γιατί είχαμε και μια περίοδο που ο σπαστήρας δεν δούλευε λόγω βλάβης. Άρα δεν μπορούσαμε, ένα έπιπλο να το κάνουμε θρύμματα , με αποτέλεσμα όλα αυτά τα πράγματα να πάνε στο ΧΥΤΑ, χωρίς να πρέπει να πάνε εκεί. Θεωρώ πάντως ότι, αν πάνε όλα καλά με τους διαγωνισμούς, σίγουρα θα πάμε για καλύτερες μέρες» καταλήγει.

































