Θετικός αν υπάρξει απόλυτη διασφάλιση για ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών
Με αφορμή την κατάθεση των δύο επενδυτικών προτάσεων για την αξιοποίηση του δημοτικού οικοπέδου στα «Αστέρια», ο τέως Δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης Γιάννης Δεκαβάλλας, με δηλώσεις του στο «Λ» φρονεί ότι αφενός θα πρέπει να διενεργηθεί διεθνής διαγωνισμός και αφετέρου ο Δήμος να διασφαλίσει την προστασία των δικαιωμάτων των λουομένων και γενικότερα των πολιτών.
Παράλληλα, κάνει γνωστό ότι ο ίδιος, όταν ήταν επικεφαλής της πρώην Δημοτικής Αρχής – παρά την διαμορφωμένη άποψή για ανέγερση μεγάλου ξενοδοχείου – δεν προχώρησε σε διαγωνισμό, καθώς τα όποια οφέλη για τον Δήμο θα μεγεθυνθούν, όταν θα προηγηθεί η επίλυση του Πολεοδομικού.
«Η τελευταία διαμορφωμένη άποψη που είχαμε για τα «Αστέρια» ήταν να γίνει διαγωνισμός για την κατασκευή ενός μεγάλου ξενοδοχείου που θα βοηθούσε την ανάπτυξη της πόλης, γιατί το οικόπεδο αυτό είναι φιλέτο, με την προστασία βέβαια των δικαιωμάτων των λουομένων και γενικότερα των πολιτών. Την απόλυτη προστασία. Να παραμείνει, δηλαδή, ελεύθερη η πρόσβαση στην παραλία (χώρος beach bar) για το κοινό», τόνισε ο κ. Δεκαβάλλας, υπογραμμίζοντας τα παρακάτω: «Δεν προχωρήσαμε στον διαγωνισμό γιατί η εκμετάλλευση και το χτίσιμο του ξενοδοχείου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την επίλυση του πολεοδομικού προβλήματος. Δηλαδή, αυτή τη στιγμή, αν προχωρήσει η κατασκευή ενός ξενοδοχείου, ο συντελεστής δεν μπορεί να πάει περισσότερο απ’ αυτό που έχει δεχθεί το Συμβούλιο Επικρατείας, δηλαδή το 0,8%. Ενώ, στην περίπτωση που επιλυθεί το Πολεοδομικό, θα μπορέσει να γίνει μεγαλύτερη εκμετάλλευση του οικοπέδου, με αποτέλεσμα και το όφελος το οικονομικό για το Δήμο να είναι μεγαλύτερο. Αυτή ήταν η σκέψη που είχαμε, αλλά δεν την είχαμε υλοποιήσει γιατί αναμέναμε την επίλυση του Πολεοδομικού».
Ο τέως Δήμαρχος δεν θέλησε να προβεί σε κανένα σχόλιο για την ταυτόχρονη κατάθεση των προτάσεων για την αξιοποίηση του δημοτικού οικοπέδου, ωστόσο θεωρεί αναγκαία τη διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού: «Αυτό που θέλω να πω είναι, μακάρι να γίνει εκμετάλλευση του συγκεκριμένου οικοπέδου και να προχωρήσει η αξιοποίησή του, όμως σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να δοθούν εγγυήσεις για την ελεύθερη πρόσβαση όλων των πολιτών στο συγκεκριμένο σημείο, όπως άλλωστε η Ελληνική Νομοθεσία προβλέπει. Κατά την άποψή μου, ο Δήμος θα πρέπει να προχωρήσει σε διεθνή διαγωνισμό, αν θέλει να κάνει να προχωρήσει σε εκμετάλλευση, αλλά οτιδήποτε κι αν γίνει, πρέπει να γίνει με τον τρόπο που ανέφερα προηγουμένως. Την επίλυση του Πολεοδομικού και την προστασία των δικαιωμάτων των πολιτών με την ελεύθερη πρόσβαση στον συγκεκριμένο χώρο».
Εμμένει δε, ότι – παρά την ύπαρξη των δύο προτάσεων – ο Δήμος θα πρέπει να διενεργήσει τον διαγωνισμό καθώς μέσω αυτού ενδέχεται να προκύψουν μεγαλύτερα οφέλη για το νησί: «Θα πρέπει να γίνει διαγωνισμός, σε κάθε περίπτωση, καθώς δεν μπορεί να ξέρει κανείς εκ των προτέρων αν θα κατατεθεί κάποια επωφελέστερη και πλέον αξιόπιστη πρόταση. Κατά συνέπεια, πρέπει να γίνει διαγωνισμός κατά την άποψή μου».
Εκτίμησή του, τέλος, είναι ότι δεν θα έχει κανείς αντίρρηση για την αξιοποίηση της περιοχής, «κάτω βέβαια από συγκεκριμένες προϋποθέσεις», κατέληξε ο κ. Δεκαβάλλας.

































