Δυνατή στιγμή μαρτυρίας και εκδήλωσης της πίστης του ανθρώπου στην Δωρεά του πολυτίμου Σώματος και Αίματος του Κυρίου Ιησού Χριστού
Σε κλίμα κατάνυξης και με κάθε επισημότητα εορτάστηκε στον Ι.Ν. Ευαγγελιστρίας στη Ερμούπολη, η «Αγία Δωρεά» την Κυριακή 21 Ιουνίου.
Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες εορτές της Καθολικής Εκκλησίας η οποία τελείται προς τιμή και προσκύνηση του σώματος του Ιησού Χριστού και την έξαρση της μετουσίωσης του άρτου και οίνου σε σώμα και αίμα του Κυρίου κατά τη τέλεση του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας.
Ο Αποστολικός τοποτηρητής της Καθολικής Επισκοπής Σύρου π. Σεβαστιανός Ροσσολάτος χοροστάτησε της θρησκευτικής τελετής, ενώ σύσσωμο το εκκλησίασμα, με το πέρας της Θείας Λειτουργίας στον Ι.Ν της Ευαγγελιστρίας σχημάτισε πομπή με λάβαρα, η οποία διέσχισε τους κεντρικούς δρόμους του Ιστορικού Κέντρου – με θρησκευτικούς ύμνους από την μικτή χορωδία της Ευαγγελιστρίας – και με μικρά παιδιά να προηγούνται της «Αγίας Δωρεάς» – την οποία κρατούσε ο επίσκοπος – σκορπώντας ροδοπέταλα στους δρόμους.

Δοξολογία στην πλατεία
Φέτος, για πρώτη φορά η πομπή διέσχισε την πλατεία Μιαούλη, με την «Αγία Δωρεά» να τοποθετείται στην εξέδρα των μουσών και τον επίσκοπο π. Σεβαστιανό Στεφάνου, πλαισιωμένο από ιερείς, πιστούς και εκπροσώπους των τοπικών αρχών να τελεί δοξολογία στη ιστορική πλατεία.

Ο Συμβολισμός του εορτασμού
Αξίζει να αναφερθεί ότι η «Αγία Δωρεά» είναι μια δυνατή στιγμή μαρτυρίας και εκδήλωσης της πίστης του ανθρώπου στην Δωρεά του πολυτίμου Σώματος και Αίματος του Κυρίου Ιησού Χριστού η οποία καθιερώθηκε και επιβλήθηκε να εορτάζεται σε όλη την έκταση της Καθολικής Εκκλησίας από τον Πάπα Ουρβανό Δ΄ το 1264.
Σύμφωνα δε, με τον Καθολικό Αρχιεπίσκοπο Ιωάννη Σπιτέρη: «Η περιφορά της Αγίας Δωρεάς είναι η έμπρακτη μαρτυρία των πιστών της παρουσίας του Ιησού στον άρτο (και τον οίνο) και στο εκκλησιαστικό του σώμα που είναι η σύναξη των πιστών. Η συμμετοχή μας σ’ αυτήν την ιεροπραξία πρέπει να είναι συνειδητή, ζωντανή και ενθουσιώδης, ώστε πράγματι να μαρτυράει τη βεβαιότητά μας για την αδιάλειπτη παρουσία του Ιησού ανάμεσά μας!»
Το Δήμο Σύρου Ερμούπολης εκπροσώπησε ο δήμαρχος Αλέξης Αθανασίου, ενώ παρουσία δήλωσαν αρκετοί αυτοδιοικητικοί, μεταξύ των οποίων οι αντιδήμαρχοι: Γιάννης Μαραγκός (καθαριότητας), Ρόζα Ξανθάκη (Κοινωνικής Μέριμνας) και Δομένικος Σαγκινέτος (Διοικητικών Υπηρεσιών), ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Κυκλάδων Μάρκος Βουτσίνος και ο σύμβουλος της τοπικής Κοινότητας Άνω Σύρου, Πέτρος Ραουζαίος.



































