ΤΙ να σου πω τώρα, βρε Παναγιώτα, αφού δεν φαίνεται να καταλαβαίνεις ελληνικά. Αν καταλάβαινες δεν θα οδηγούσες όπως οδηγείς και δεν θα μιλούσες όπως μιλάς.
Α, μια χαρά οδηγείς και μια χαρά μιλάς. Έτσι σου φαίνεται, αλλά δεν είναι έτσι, διότι οδηγείς λες και δεν υπάρχει άλλο αυτοκίνητο στο δρόμο και μιλάς σαν μαουνιέρης της δεκαετίας του ’60. Πώς είπες; «Πώς μιλούσανε οι μαουνιέρηδες τη δεκαετία του ’60;» Όπως μιλάς τώρα εσύ, Παναγιώτα και αν δεν έχει βγει ακόμα κανένας άλλος οδηγούς αυτοκινήτου να σε πλακώσει στις γρήγορες, είναι γιατί πρέπει να έχεις πάνω σου το κοκαλάκι της νυχτερίδας, για να μην πω ολόκληρη τη νυχτερίδα, βαλσαμωμένη.
ΟΧΙ, Παναγιώτα. Στη Σύρο δεν οδηγούμε όπως οδηγείτε εσείς στην Αθήνα. Δεν μπορείς να βγαίνεις στη διασταύρωση, όταν υπάρχει στην δεξιά σου πλευρά ένα STOP τεραστίων διαστάσεων, που σημαίνει ότι πρέπει να περιμένεις γιατί οι άλλοι έχουνε προτεραιότητα. Τι θα πει «Αν περίμενα να περάσουνε όλοι, θα μας εύρισκε το ξημέρωμα» . Καλύτερα να μας εύρισκε το ξημέρωνα παρά να μας εύρισκαν και να μας κουβαλούσανε οι τέσσερις χωρίς να υπάρχει ελπίδα να δούμε άλλο ξημέρωμα.
ΦΥΣΙΚΑ και σε μούντζωσε ο άλλος οδηγός. Πάλι καλά δηλαδή, γιατί θα μπορούσε να είχε σταματήσει, έτσι όπως του βγήκες μπροστά του φάντης μπαστούνι στα καλά καθούμενα, και να σου βουλώσει το μάτι, διότι τι να τα κάνεις και τα δύο; Αφού και που τα έχεις δεν βλέπεις τις πινακίδες σήμανσης. Ναι, το ξέρω πως το ξέρεις ότι οι Συριανοί είναι ευγενείς και δεν το παίζουνε νταήδες χτυπώντας γυναίκες. Εσύ όμως, Παναγιώτα, δεν είσαι γυναίκα. Είσαι ο διάολος μεταμορφωμένος και όταν έχεις συναπάντημα με τον διάολο, μόνο ευγενικός δεν μπορείς να είσαι. Τι έκανε λέει; «Παρεξηγήθηκες που σε παρομοίασα με το διάολο;» Τι μας λες; Ο διάολος έπρεπε να παρεξηγηθεί που τον παρομοίασα με σένα, γιατί τις διαολιές που έχεις κάνει μέσα σε δέκα λεπτά εσύ, αποκλείεται να τις είχε κάνει εκείνος.
ΤΩΡΑ τι κάνεις μου λες; Σταμάτησες πάνω σε διάβαση πεζών τη στιγμή μάλιστα που περνούσανε πεζοί! Είσαι με τα καλά σου, Παναγιώτα; Ποιος σου έδωσε το δίπλωμα να του στείλω μια γλάστρα στη γιορτή του. Γλάστρα, Παναγιώτα, γλάστρα, χωρίς λουλούδια. Μόνο χώμα. Γιατί, έτσι όπως οδηγείς, ή εσένα θα φάει το χώμα ή κάποιον χριστιανό που θα βρεθεί στο δρόμο σου και τα αντανακλαστικά του δε θα τον βοηθήσουνε όσο πρέπει ώστε να μη βλέπει εξαιτίας σου να ραδίκια ανάποδα.
ΚΑΙ καλά. Να στουκάρεις σε κανέναν στύλο της ΔΕΗ ή να σε βρούνε σε κανένα χαντάκι με τις ρόδες να γνέφουνε στον ουρανό, στου διαόλου τη μάνα. Τα ήθελες και τα έπαθες, αλλά οι άλλοι που θα είναι μέσα στο αυτοκίνητό σου ή σε κάποιο άλλο αυτοκίνητο ή δίκυκλο ή σου χρωστάνε, μου λες; Άντε πάλι, το ίδιο παραμύθι «Εμείς έτσι οδηγάμε στην Αθήνα. Εσείς εδώ είσαστε αργά τα ζώα μου». Απορώ, Παναγιώτα, με τη συλλογιστική σου. Αφού είναι τόσο απλά τα πράγμα και μπορεί να κάνει ο καθένας ό,τι θέλει στο δρόμο και όποιον πάρει ο χάρος, τι στο διάολο θέλουνε τα σήματα και τις προτεραιότητες, μου λες; Πώς είπες «Αυτά είναι για τους επαρχιώτες»; Δηλαδή, εσείς στην Αθήνα πώς οδηγείτε, Παναγιώτα; Μπαίνετε στο αυτοκίνητο, βάζετε τον αυτόματο πιλότο και όποιος γύρισε σώος στο σπίτι του γύρισε, γιατί έτσι το ‘χε γραμμένο η τύχη του; Και καλά η δική σου τύχη, που δε φαίνεται να κάθεται για πολύ ακόμα δίπλα σου στο τιμόνι. Η τύχη των υπόλοιπων γιατί, σώνει και καλά, να εξαρτάται από τις οδηγητικές σου ικανότητες; Διότι εσύ, ακόμα και σε εικονική πίστα να σε βάλουνε να οδηγήσεις, θα είναι θέμα χρόνου να προκαλέσεις σοβαρό τροχαίο ατύχημα και μάλιστα μη εικονικό. «Τι σαχλαμάρες είναι αυτές που λέω;» Έλα ντε, γιατί δεν μπορώ να καταλάβω ο ηλίθιος ότι δεν τρέχει τίποτα που εδώ και ώρα οδηγείς αντίθετα σε μονόδρομο.
ΑΣΕ βέβαια που απευθύνεσαι στους διαμαρτυρόμενους οδηγούς με τρόπο απρεπή και ανάρμοστο. Αφήνω τις μούντζες που ανταποδίδεις, αν και έχεις άδικο και βάζεις σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές, αλλά τους βρίζεις και από πάνω. Πάρε με στο γάμο σου να σου πω και του χρόνου δηλαδή. Και τώρα που ακούω τη σειρήνα του περιπολικού να δω τι δικαιολογία θα βρεις να τους πεις για ποιο λόγο έβγαλες φλας αριστερά και ξαφνικά, χωρίς καμιά προειδοποίηση, έστριψες δεξιά. Τι έκανε λέει; Τι θα τους πεις; «Πως εγώ δεν πρόσεξα και έβαλα τα χέρια μου στον λεβιέ του φλας. Αλλά δεν με πρόλαβες γιατί δεν ξέρω από αυτοκίνητα και δεν γνωρίζω ούτε τους στοιχειώδεις κανόνες των σημάτων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας;» Σταμάτα να κατέβω γιατί θα σε πλακώσω στο ξύλο και σκορδοκαΐλα μου που είναι πίσω μου το περιπολικό. Πού να πω, μωρέ, τις παραβάσεις που έκανες μέσα σε ένα τέταρτο και να μη μου δώσουνε δίκιο. Γιατί έτσι είμαστε εμείς οι Συριανοί, Καλοί… καλοί…. Αλλά μη μας πιάσεις τον κώλο… Κατάλαβες, Παναγιώτα; Μη μας πιάσεις τον κώλο!
Ο Ρίμος































