Το Νοσοκομείο είναι στην χειρότερη κατάσταση
Έχουμε ανοιχτή συνεργασία με το Αττικό
Το κλείσιμο αποτελεί υποβάθμιση
Πώς να νιώθω ασφάλεια, όταν δεν υπάρχει γιατρός, προσωπικό κλπ.
Επισκέπτονται το Νοσοκομείο, και δίνουν υποσχέσεις χωρίς να τις υλοποιούν.
Κάτι πρέπει να γίνει
Των Βασίλη Καραμαλέγκου & Γιώργου Αλβέρτη
Στα άλυτα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Νοσοκομείο Σύρου και καταγγέλλονται σταθερά από το Συλλόγου Εργαζομένων του Νοσοκομείου έρχεται να προστεθεί η μη λειτουργία του Παθολογοαντομικού Τμήματος του Εργαστηριακού Τομέα του Νοσοκομείου μετά τη συνταξιοδότηση της τελευταίας παθολογοανατόμου. Μετά το defacto κλείσιμο του εν λόγω Τμήματος τα δείγματα από επεμβάσεις που χρήζουν βιοψίας από όλα τα νησιά των Κυκλάδων στέλνονται στο αντίστοιχο τμήμα του Αττικού Νοσοκομείου, κάτι που παράγει σημαντικές καθυστερήσεις όπως σημειώνει η πρόεδρος του Συλλόγου, Κατερίνα Καλογεράκη.
Επιπλέον, η κ. Καλογεράκη αναφέρει -ως άμεση προτεραιότητα του νέου ΔΣ του Συλλόγου- τη συνάντηση με τον διοικητή, για να ενημερωθούν αν τελικά θα προκηρυχθούν οι θέσεις που είχε υποσχεθεί ο υπουργός, Άδωνις Γεωργιάδης, κατά την επίσκεψή του στη Σύρο, καθώς το Νοσοκομείο βρίσκεται σε μία οριακή κατάσταση ως προς τις συνθήκες που αντιμετωπίζει το προσωπικό.
Από την πλευρά του ο διοικητής του Νοσοκομείου, Σωτήρης Λαμπρόπουλος, σημειώνει ότι η ειδικότητα του παθολογοανατόμου είναι σπάνια, παρά ταύτα πρόθεση της διοίκησης είναι η προκήρυξη μίας θέσης ώστε να επαναλειτουργήσει το τμήμα, αν και προτεραιότητα θα δοθεί σε άλλες ειδικότητες. Επίσης, αναμένουμε τα αποτελέσματα των δύο θέσεων που είχαν προκηρυχθεί πριν τις γιορτές. Τέλος, η κατάσταση αυτή επιτείνει το αίσθημα ανασφάλειας μεταξύ των πολιτών όπως μαρτυρούν οι δηλώσεις που έκαναν πολίτες στο «Λ».
Απαντώντας σε ερώτημα του «Λ» σχετικά με το κλείσιμο του Παθολογοαντομικού ο κ. Λαμπρόπουλος σημειώνει: «Ο λόγος που αυτή τη στιγμή δεν λειτουργεί είναι ότι δεν υπάρχει ιατρός υπεύθυνος. Μία κυρία ήταν παθολογοανατόμος, η οποία λόγω συνταξιοδότησης αποχώρησε. Αυτή είναι μία ιατρική ειδικότητα, η οποία δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στα νέα παιδιά, είναι σε αρκετά μεγάλη έλλειψη και προφανώς αυτό επηρεάζει και τα περιφερειακά νοσοκομεία. Όσον αφορά το καθαρά παραγόμενο έργο από το εργαστήριο, ό,τι παρασκευάσματα υπάρχουν συσκευάζονται και αποστέλλονται στο εργαστήριο του Αττικού Νοσοκομείου, στο οποίο υπάρχει πάρα πολύ μεγάλο Παθολογοανατομικό Εργαστήριο, υπάρχουν περισσότεροι από ένας ιατροί, γίνονται πολύ περισσότερες βιοψίες. Δηλαδή, αν εμείς κάναμε 500 εκεί μπορεί να κάνουν πάνω από 5000, επομένως θέμα ως προς την διεκπεραίωση των βιοψιών δεν τίθενται γιατί φεύγουν τα παρασκευάσματα και πηγαίνουν σε ένα εργαστήριο που κανείς δεν μπορεί να πει ότι είναι μικρότερης εμβέλειας από αυτό που υπήρχε στο Νοσοκομείο Σύρου. Τα αποτελέσματα είναι αξιόπιστα και ιατροί που είναι εκεί έχουν μεγάλη εμπειρία και έχουν δει πάρα πολλές και διαφορετικές περιπτώσεις. Όσον αφορά τα νησιά των Κυκλάδων που εξυπηρετούντο, αυτά εξακολουθούν να έρχονται στο νησί, παρασκευάζονται στη Σύρο και αποστέλλονται στο Αττικό Νοσοκομείο με το οποίο υπάρχει ανοιχτή συνεργασία».
Στο ερώτημα αν η διοίκηση στοχεύει στην επαναλειτουργία του τμήματος απαντά: «Αν δεν υπήρχε ο απαραίτητος εξοπλισμός δεν θα υπήρχε η πρόνοια να ξεκινήσει ένα Παθολογοανατομικό Εργαστήριο, γιατί δεν είναι κάτι που είναι άμεσης ζήτησης. Όμως, αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα στημένο εργαστήριο, το οποίο υφίσταται, επομένως, ο στόχος είναι όταν δοθεί δυνατότητα μέσω προκηρύξεων να δοθεί μία θέση. Προφανώς, καταλαβαίνετε ότι προέχουν πολλές άλλες ειδικότητες να προκηρυχθούν για να φτάσουμε στον παθολογοανατόμο, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει στο οργανόγραμμα του Νοσοκομείου, το εργαστήριο υπάρχει και επομένως μόλις δοθεί η ευκαιρία θα προκηρυχθεί».
Τέλος, σχετικά με τις δύο θέσεις για καρδιολόγο και γενικό χειρουργό που είχαν προκηρυχθεί πριν λίγο καιρό αναφέρει: «Ακόμα δεν γνωρίζουμε τι έχει γίνει με την προκήρυξη του καρδιολόγου και του γενικού χειρουργού. Έληξε προχθές 14 του μηνός η προθεσμία και περιμένουμε τα αποτελέσματα, αν τελικά υποβλήθηκαν αιτήσεις. Ελπίζουμε να μην έχουν βγει άγονες οι θέσεις, γιατί θα είναι πάρα πολύ άσχημο και για την ουσία και για την εικόνα».
Σε διαφορετικό μήκος κύματος η κ. Καλογεράκη τονίζει τη σημασία που έχει να λαμβάνονται έγκαιρα και το συντομότερο τα αποτελέσματα από τις βιοψίες λέγοντας: «Το να περιμένει κάποιος αποτελέσματα τα οποία, ενώ πριν συνταξιοδοτηθεί η παθολογοανατόμος λαμβάνονταν σε δέκα μέρες και τώρα τα λαμβάνει σε τριάντα μέρες, καταλαβαίνετε ότι είναι κάτι πολύ σοβαρό». Όταν έχεις μία βιοψία και περιμένεις αποτέλεσμα καταλαβαίνετε ότι πρέπει να έχεις το αποτέλεσμα όσο το δυνατόν πιο γρήγορα».
Επιπρόσθετα, υπογραμμίζει ότι κάθε κλείσιμο αποτελεί υποβάθμιση: «Σε ένα δευτεροβάθμιο νοσοκομείο το κλείσιμο ενός τμήματος, ακόμα και αν δεν είναι σημαντικό, που το συγκεκριμένο είναι σημαντικό, σημαίνει την υποβάθμιση του νοσοκομείου. Οποιοδήποτε κλείσιμο κλινικής ή τμήματος σημαίνει υποβάθμιση καθώς δεν παρέχει αυτά που παρείχε».
Σχεδόν δύο μήνες μετά το Δημοτικό Συμβούλιο, όπου είχε αποφασιστεί η συνάντηση με τον Υπουργό το Σωματείο δεν έχει κανέναν νεότερο, ενώ αυτό που έχει ως άμεση προτεραιότητα είναι η συνάντηση με τον διοικητή: «Εμείς δεν ένα έχουμε κάτι νεώτερο. Αυτό που είπαμε με το νέο ΔΣ είναι ότι θα κανονίσουμε μία συνάντηση με τον διοικητή προκειμένου να ενημερωθούμε για τη δέσμευση του υπουργού Υγείας όταν είχε έρθει για τα εγκαίνια της Ογκολογικής, όπου είχε πει ότι όσες κενές θέσεις υπάρχουν θα προκηρυχθούν. Θεωρήσαμε επιτυχία ότι έβγαλε 14 θέσεις η ΥΠΕ και η Σύρος πήρε τις 2. Εμείς περιμένουμε να κάνουμε αυτή τη συνάντηση με τον διοικητή και να δούμε αν όντως η δέσμευση πραγματοποιηθεί, διότι εάν δεν προκηρυχθούν οι θέσεις θα ξεκινήσουν μεγάλες κινητοποιήσεις, δεν πάει άλλο!» .
Τέλος, αναφορικά με την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο Νοσοκομείο υπογραμμίζει: «Έχουμε μείνει με έναν ουρολόγο, με έναν καρδιολόγο, με δύο αναισθησιολόγους, χωρίς κανέναν ειδικό στο ΤΕΠ, μένουμε με μία νεφρολόγο αυτή τη στιγμή. […]Το Νοσοκομείο αυτή τη στιγμή είναι στη χειρότερη κατάσταση του. Έχω ξανά πει ότι στην υγεία δεν χωράνε κομματικές ταυτότητες, μιλάμε αντικειμενικά γιατί πρόκειται για την ασφάλεια των πολιτών και των εργαζόμενων. Οι εργαζόμενοι δεν αντέχουν άλλο! Πώς μπορεί ένας ουρολόγος ή καρδιολόγος να δουλεύει και να καλύπτει ένα μήνα;».
Η υποστελέχωση του Νοσοκομείου Σύρου, σε συνδυασμό με την προαναγγελία τού Σωματείου Εργαζομένων του για κινητοποιήσεις το προσεχές διάστημα, δεν αφήνουν μεγάλα περιθώρια αισιοδοξίας στους κατοίκους της Σύρου, και κατ’ επέκταση των Κυκλάδων, μη κρύβοντας στην εφημερίδα το φόβο τους, ως προς το τι θα αντιμετωπίσουν σε περίπτωση που χρειαστεί να νοσηλευτούν.

«Πυρά» στους κυβερνώντες
«Δεν πηγαίνω τακτικά στο Νοσοκομείο. Το αποφεύγω. Πηγαίνω σε ιδιωτικούς γιατρούς» λέει ο Δ.Γ. προσθέτοντας: «Έχω ανασφάλεια. Τολμώ, λοιπόν, να κακίσω όσους κυβερνητικούς παράγοντες, από το Υπουργείο Υγείας, επισκέπτονται το Νοσοκομείο, και δίνουν υποσχέσεις χωρίς να τις υλοποιούν. Θεωρούν ότι είμαστε πολίτες δεύτερης κατηγορίας, παρ’ όλο που ο νομός Κυκλάδων, αλλά και της Δωδεκανήσου, είναι οι πρώτοι που προσφέρουν οικονομικά στη Χώρα, ώστε να είναι οικονομικά υγιής. Είναι απαράδεκτοι, και πρέπει να σκύψουν το κεφάλι, όχι μόνο στα να φέρουν γιατρούς στο νησί, αλλά πάνω απ’ όλα, οι μετακινήσεις των ασθενών να μην γίνονται με τα πλωτά μέσα ιδιωτών, αλλά με πτητικά μέσα του ΕΚΑΒ. Έλεος, επιτέλους, ας μην μας θεωρούν πολίτες Β΄ κατηγορίας» λέει, δηλώνοντας απερίφραστα πως ο ίδιος θα παραστεί στις οποίες κινητοποιήσεις που θα αποβλέπουν στην αναβάθμιση του Νομαρχιακού μας Νοσοκομείου.
Ανασφάλεια νιώθει και ο Ν.Γ. απαντώντας στο σχετικό ερώτημα : «Όχι βέβαια. Πώς να νιώθω ασφάλεια, όταν δεν υπάρχει γιατρός, προσωπικό κλπ.». Προσδοκία του είναι η άσκηση πίεσης στους κυβερνώντες από τους τοπικούς φορείς προκειμένου να στελεχωθεί επαρκώς το Νοσοκομείο, ξεκαθαρίζοντας πως αν γίνουν κινητοποιήσεις ο ίδιος θα συμμετάσχει. Όσον αφορά το μήνυμά του στους κυβερνόντες δεν είναι διόλου κολακευτικό για αυτούς: «Να ξεκουμπιστούν όσο γίνεται πιο γρήγορα» λέει.
Ανησυχία
Παρεμφερής και η απάντηση της Α.Μ. στο ερώτημα αν αισθάνεται ασφάλεια, στην περίπτωση που χρειαστεί να νοσηλευτεί, με την υφιστάμενη κατάσταση στο Νοσοκομείο: «Όχι ιδιαίτερα» λέει, χαρακτηρίζοντας την κατάσταση δύσκολη: «Επειδή έχω μιλήσει με βουλευτή των Κυκλάδων και του έχω θέσει το θέμα του Νοσοκομείου, μας απάντησε ότι δίνουν λεφτά σε γιατρούς για να έρθουν, παραπάνω μισθό για να μπορέσουν να βρουν και σπίτια , και ότι δεν έρχονται γιατί θέλουν να κάνουν καριέρα στην Αθήνα. Οι περισσότεροι έχουν έρθει στη Σύρο γιατί έχει Νοσοκομείο, και τώρα δεν έχουμε. Το θέμα είναι ότι κάτι πρέπει να γίνει . Να βοηθήσουμε, λοιπόν, τα παιδιά της Σύρου που σπουδάζουν ιατρική και να τους δώσουν εφόδια ώστε να παραμείνουν στο νησί. Γιατί, όπως και να ΄χει τα γύρω νησιά των Κυκλάδων, πρώτα έρχονται εδώ και μετά πάνε επάνω, δεδομένου ότι είναι Νομαρχιακό το Νοσοκομείο μας». Υπογραμμίζει τέλος πως η συμμετοχή της σε επικείμενες κινητοποίησης είναι δεδομένη και η ίδια ενεργή.
Διαφορετική άποψη έχει ο Κ.Κ. ο οποίος, όπως λέει, νιώθει ασφάλεια ακόμη και με την υφιστάμενη υποστελέχωση του Νοσοκομείου: «Έχω εμπιστοσύνη στο Νοσοκομείο, τους εργαζόμενους και γενικά σε όλο το προσωπικό που απασχολείται με την υγεία» λέει χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας πως θα πρέπει ωστόσο κάτι να γίνει προκειμένου να καλυφθούν οι κενές θέσεις γιατρών, νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού: «Οτιδήποτε μπορεί να γίνει για το καλύτερο, είναι αποδεκτό. Πάντα οι αρχές του τόπου πρέπει να κινούν τα νήματα, κι ακολουθεί ο κόσμος. Οποιαδήποτε παράπονα από τον κόσμο, πρέπει να μεταφέρονται στις αρχές, κι απ’ αυτές πιο πάνω στην κυβέρνηση» υπογραμμίζει, σημειώνοντας πως σε ενδεχόμενες κινητοποιήσεις για το θέμα, ο ίδιος θα είναι παρών.
Τέλος, ανασφάλεια νιώθει και η Σ.Δ. ψέγοντας τους αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες για την αθέτηση των κατά καιρούς υποσχέσεων τους ως προς τη στελέχωση του Βαρδάκειου και Πρώιου, τονίζοντας πως η παρέμβαση των τοπικών αρχόντων για το συγκεκριμένο θέμα θα πρέπει να είναι πιο δυναμική.






























