Είναι γνωστό πως στα χρόνια της δικτατορίας στην Ελλάδα οι επικεφαλής «αξιωματούχοι» περιόδευαν ανά την χώρα υποσχόμενοι έργα  για να εντυπωσιάσουν και να πείσουν ότι νοιάζονται για το «καλό των πολιτών»!

Άλλος με ένα …μυστρί εγκαινίαζε έργα που ΘΑ βοηθούσαν στην ανάπτυξη της κάθε περιοχής και άλλος – με σύνθημα «κάθε πόλη και στάδιο, κάθε χωριό και γυμναστήριο»- ανακοίνωνε έργα αθλητικά για να γνωρίσουν οι νέοι τον αθλητισμό! Επιδίωξη, προφανώς, η «βιτρίνα», η «καλή εικόνα» προς τα έξω και όχι η ουσία! Αθάνατο Ρωμέικο!

Άλλοτε σε προσωπικό, άλλοτε σε  συλλογικό επίπεδο, ποιος λίγο ποιος πολύ όλοι κάποια στιγμή  παίρνουμε αποφάσεις για να φανούμε κι όχι για να ικανοποιήσουμε μιαν ανάγκη μας! Ξοδεύουν πχ οι γονείς «μια περιουσία» για τη γαμήλια «δεξίωση» των παιδιών τους, ε, μην φανεί ότι οι φίλοι ή οι γείτονες έκαναν πλουσιότερο τραπέζι ή με περισσότερους καλεσμένους! Την επόμενη, ωστόσο, πονοκεφαλιάζει το ζευγάρι για το πώς θα τα βγάλει πέρα με το νοίκι, τα τρόφιμα και τόσα άλλα έξοδα! Εδώ είναι που κολλάει η παροιμία «έφαγε η φακή το λάδι», μιας και τα έξοδα ξεπέρασαν τα έσοδα και η «βιτρίνα» τις πραγματικές ανάγκες!

Μήπως το κράτος το …ρωμέικο πάει πίσω;  Θυμάστε τι έλεγε ο Σουρής εκατό και πλέον χρόνια πριν; «Ποιος είδε κράτος τακτικό, σ’ όλη τη γη μοναδικό, εκατό να εξοδεύει και πενήντα να μαζεύει;»

Μια ζωή για τη βιτρίνα ζούμε Ρωμιός και  Ρωμέικο! Μπορεί σε κάποιο χωριό να μην έχει είτε γιατρό είτε κοινοτικό ιατρείο είτε και τα δύο, ωστόσο ο πρόεδρος θα νοιαστεί να μη λείψει η κεραία για τα ιδιωτικά κανάλια ή το σήμα Ίντερνετ και κινητής τηλεφωνίας!

Τι κι αν λείπουν εκπαιδευτικοί από σχολεία ή αν τα διδακτήρια έχουν πολλά προβλήματα; Οι αρμόδιοι θα βρουν τρόπο για μια …συναυλία ή για ένα αθλητικό γεγονός στην πλατεία του χωριού ή της πόλης!

Να θυμηθούμε και «τα δικά μας»; Έγιναν πριν ένα χρόνο περίπου «αθλητικές εκδηλώσεις» στις …πλάκες της πλατείας Μιαούλη στην Ερμούπολη, για να γνωρίσουν τα παιδιά –σκέφτηκε ο κύριος υπουργός- τα αθλήματα των ολυμπιακών αγώνων! Ωραία! Τα είδαν τα παιδιά, ενθουσιάστηκαν και μετά, τι; Την επομένη δεν είχαν όχι αθλητικό κέντρο, όχι γυμναστήριο, όχι γηπεδάκι, αλλά ούτε μια αλάνα για να παίξουν! Πάντως ο κύριος υπουργός και οι «παρατρεχάμενοι» εκπρόσωποι της εξουσίας, ντόπιας και μη, έμειναν ευχαριστημένοι! Έβγαλαν, μάλιστα,  φωτογραφίες για να δείχνουν στο πόπολο, όταν έρθουν πάλι εκλογές!

Ενθουσιασμένη έφυγε και η υφυπουργός υγείας από πρόσφατη εκδήλωση για «την παιδική παχυσαρκία»! Δεν λέω, καλά στημένη, οργανωμένη, «πλούσια» δραστηριότητα, ενθουσίασε τα παιδιά! Έμαθαν πως ο υγιεινός τρόπος ζωής, εκτός της σωστής διατροφής, περιλαμβάνει και την άσκηση του σώματος και την άθληση! Έμεινε, όμως, η απορία: Πού θα αθληθεί το κάθε παιδί; Στις μπετένιες αυλές των σχολείων ή στις αλάνες που δεν υπάρχουν; «Φάτε μάτια ψάρια», δηλαδή, για να θυμηθούμε μια άλλη παροιμία! Πιστή στη …ρωμέικη συνήθεια της «βιτρίνας»  η κυρία υφυπουργός ήρθε, είδε κι απήλθε χωρίς να πολυασχοληθεί με  προβλήματα υγείας ή με την 5μηνη σχεδόν διακοπή  λειτουργίας της μονάδας ελέγχου Covid λόγω …έλλειψης υλικού!!! Πού καιρός για «μικρολεπτομέρειες»!

Χρόνια τώρα «τρώει η φακή το λάδι»! Αναλωνόμαστε –κράτος και πολίτες- να αναδείξουμε μία καλή εικόνα προς τα έξω και «ξεχνάμε» την ουσία! Η «βιτρίνα» πάνω από όλα, μια και αυτή δημιουργεί εντυπώσεις και μας …βολεύει, έστω και πρόσκαιρα!

Μήπως πρώτα εμείς οι πολίτες πρέπει να ξεφύγουμε από τη «βιτρίνα» και τα χειροκροτήματα, και να νοιαστούμε για την «ουσία» των προβλημάτων μας, πριν είναι πολύ αργά;

 

Όχι, πέστε μου! Άδικο έχω;

Σας χαιρετώ όλοι

και σας φιλώ με αγάπη

Μ. ΠΡΟΠΕΤΗΣ