Στο πλαίσιο της τελευταίας συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου που έγινε δια περιφοράς, ελήφθησαν αποφάσεις για τον προγραμματισμό παράλληλων πολιτιστικών εκδηλώσεων, με την αντιδήμαρχο Πολιτισμού Αλίκη Λεονταρίτη να εξηγεί στον “Λ” το σκεπτικό και τον τρόπο υλοποίησης αυτών των δράσεων.
Αποφυγή της “πανδημίας της σιωπής”
“Αυτή τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, δίχως να γνωρίζουμε τη χρονική επέκτασή της και δεδομένων των έκτακτων μέτρων προφύλαξης που έχουν επιβληθεί στο πεδίο του πολιτισμού, σκέψη μας είναι η προσπάθεια αποφυγής της “πανδημίας της σιωπής” και η αναζήτηση και οργάνωση εναλλακτικών τρόπων παραγωγής πολιτισμού για συλλογική αντίδραση.
Αυτό διότι δυστυχώς οι συλλογικές μορφές ψυχαγωγίας -όπως μέχρι πριν από λίγο διάστημα όλοι ζούσαμε – δηλαδή οι οικογενειακές και φιλικές συναθροίσεις, ο κινηματογράφος, το θέατρο, οι συναυλίες, οι εκθέσεις κ.ά., ανήκουν στο παρελθόν.
Ως Τμήμα Πολιτισμού βρισκόμαστε σε εγρήγορση και εργαζόμαστε πάνω στο πρόγραμμα “ΣΥΡΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 2020”. Είμαστε σε επικοινωνία με διοργανωτές, αλλά υπάρχει έντονος προβληματισμός και αντιλαμβανόμαστε ότι το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί στο μέτρο του εφικτού, με όλες τις απαιτούμενες προσαρμογές.
Προέχει η προάσπιση της Δημόσιας Υγείας οπότε θα υπάρξουν ακυρώσεις για το διάστημα που κρίνεται απαραίτητη η παράταση των μέτρων αλλά και γιατί ενδεχομένως στο όποιο προγραμματισμένο χρονικό διάστημα οι τότε συνθήκες να μην επιτρέπουν πλέον την υλοποίηση κάποιας εκδήλωσης . Κρατάμε στάση αναμονής και προσβλέπουμε με ψυχραιμία, αισιοδοξία και αίσθημα ευθύνης στο «υγιές» καλοκαίρι.
Πολιτισμός μέσω διαδικτύου …γιατί μένουμε σπίτι
Με την αναστολή λειτουργίας των πολιτιστικών χώρων βρισκόμαστε σε συνεργασία με την Τεχνική Υπηρεσία και θα προσπαθήσουμε να πραγματοποιηθούν κάποιες εργασίες συντήρησης τους.
Επειδή η τέχνη πάντοτε βοηθάει και ενισχύει την αισιοδοξία, γι αυτό από τις 20 Μαρτίου ξεκινήσαμε ένα ταξίδι διαδικτυακής επικοινωνίας, ελπίζοντας ο πολιτισμός να παραμένει ενεργός και στο νησί μας και να δίνει δύναμη για συνέχεια.
Αρχίσαμε με τη φιλαρμονική του δήμου μας και την εξ αποστάσεως διδασκαλία των μαθημάτων της αρχιμουσικού Αλίς Λαμπάρς. Συνεχίσαμε με τη δράση “Το ταξίδι στην Τέχνη από το σπίτι”, με σκοπό να δώσουμε τη δυνατότητα στο θεατρόφιλο κοινό να περάσει λίγο πιο ευχάριστα το χρόνο του στο σπίτι.
Γι άλλη μια φορά σημαντική είναι η συμβολή των ερασιτεχνικών θεατρικών ομάδων του νησιού μας, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση, παραχωρώντας αρχειακό υλικό θεατρικών παραστάσεων τους. Με βίντεο αλλά και άλμπουμ φωτογραφιών από εκδηλώσεις του θεάτρου “Απόλλων”, συνοδευόμενα από ενημερωτικά σημειώματα, δίνεται η δυνατότητα μέσα από τις διαδικτυακές σελίδες του θεάτρου “Απόλλων” και του “ΣΥΡΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ”, σε κάποιους να γνωρίσουν και σε άλλους να θυμηθούν όμορφες στιγμές μέσα από το ιστορικό μας θέατρο.
Επειδή τα παιδιά και στις πιο δύσκολες συνθήκες θα πρέπει να συνεχίζουν να παίζουν, να γελούν, να δημιουργούν, να μαθαίνουν, προγραμματίζουμε σε συνεργασία με καταξιωμένους εθελοντές εικαστικούς του νησιού μας -οι οποίοι και αυτοί με ευχαρίστηση ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση μας- τη δημιουργία του διαδικτυακού Παιδικού Εικαστικού Εργαστηρίου, ως κρίκου συνέχειας της αλυσίδας των τεσσάρων συμβατικών παιδικών εργαστηρίων του Δήμου μας.
Προετοιμάζουμε, λοιπόν, να ξεκινήσει το προσεχές διάστημα το Παιδικό e-κ@στικό e-ργ@στήρι του δήμου Σύρου-Ερμούπολης όπου – μέσα από τη διαδικτυακή προσέγγιση – θα δοθεί στους μικρούς μας φίλους τροφή για έμπνευση, φαντασία και δημιουργικότητα. Θέλουμε να είμαστε δίπλα τους και να προσφέρουμε τη δυνατότητα σε αυτές τις πρωτόγνωρες για όλους μας μέρες, μιας περαιτέρω καλλιέργειας της αισθητικής και της οπτικής τους, ενισχύοντας την εικαστική εμπειρία τους.
Δεν εφησυχάζουμε, βάζουμε τα δυνατά μας και ελπίζουμε ότι ενωμένοι με ψυχραιμία και υπομονή θα βγούμε όλοι δυνατοί μέσα από αυτή την όχι μόνο εθνική αλλά παγκόσμια δοκιμασία. Θα ξεπεράσουμε τις δυσκολίες και θα επιστρέψουμε υγιείς και ασφαλείς στην καθημερινότητα και στις πολιτιστικές μας εκδηλώσεις”, κατέληξε η κα Λεονταρίτη.































