Ανακοινώθηκαν προ ημερών οι αναμενόμενες και προαναγγελθείσες αυξήσεις στα εισιτήρια των πλοίων από το «υπεύθυνο υπουργείο»! (Τι περιμένατε,δηλαδή, να το κάνουν οι εφοπλιστές; Αυτή την …αγγαρεία την άφησαν στον «αρμόδιο υπουργό»! Έκαστος εφ’ ω ετάχθη, όπως έλεγαν και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι!) Επειδή, όμως, γρήγορα άρχισαν τα παράπονα και οι διαμαρτυρίες τόσο των νησιωτών, όσο και εκείνων που σκόπευαν να ταξιδέψουν στα νησιά, σκέφτηκαν τα σοφά μυαλά του υπουργείου έναν «ευφυή» τρόπο να περιορίσουν τις αυξήσεις! Όχι, δεν παρακάλεσαν τους εφοπλιστές να μειώσουν το ποσοστό αύξησης των εισιτηρίων, ποιος θα τολμούσε κάτι τέτοιο; Αποφάσισαν «εδώ και τώρα», χωρίς να σηκώνουν αντίρρηση, μείωση 50% των λιμενικών τελών, με τα οποία επιβαρύνονται τα εισιτήρια! Με λίγα λόγια, αντί να περιορίσουν λίίίίγο τα κέρδη των εφοπλιστών, μειώνουν σημαντικά τα έσοδα των λιμενικών ταμείων!
Αναζήτησαν τη «λύση» στις ξένες τσέπες! Είδατε πόσο εύκολα βρήκαν τρόπο να μετριάσουν παράπονα και γκρίνιες των επιβατών οι …οικονομολόγοι που ρυθμίζουν τη ζωή μας; Τι κι αν οι διοικήσεις των λιμενικών ταμείων, ξαφνιασμένες από την αιφνιδιαστική και αυθαίρετη νομοθετική (!!!) ρύθμιση, άρχισαν να διαμαρτύρονται! Τι κι αν εννέα λιμενικά ταμεία των Κυκλάδων έστειλαν επιστολή στα «αρμόδια υπουργεία» επισημαίνοντας ότι «βρίσκονται στον αέρα οι προϋπολογισμοί τους και τίθενται εκτός προγραμματισμού έργα που έχουν προϋπολογιστεί και εγκριθεί!» Μάλλον πρόκειται για «φωνή βοώντων εν τη ερήμω»!
Δεν γνωρίζω, εάν τη στιγμή που διαβάζετε τούτες τις γραμμές, έχει προηγηθεί κάποια διαφοροποίηση που μετριάζει τα προβλήματα που δημιούργησε η -χωρίς καμία συνεννόηση και συζήτηση- απόφαση! Πιθανόν μία …δυναμική παρέμβαση των «δραστήριων» Κυκλαδιτώνβολευτών μας να έχει …ανατρέψει και αποτρέψει τις δυσάρεστες συνέπειες σε βάρος νησιωτών και επισκεπτών των νησιών μας! Πού ξέρετε! Καμιά φορά γίνονται και …θαύματα! Να, σαν κι αυτό που πέτυχαν (!!!), το να καταβάλλονται, δηλαδή, στους νησιώτες τα ποσά του «νησιώτικου ισοδύναμου» …εγκαίρως και όχι μετά από …δύο χρόνια! Ή σαν το νοσοκομείο στη Σύρο που «χάρη στη δική τους επιμονή και απαίτηση» …στελεχώθηκε (!!!) με το απαραίτητο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό!!! Δεν μπορεί, κάτι θα κάνουν και αυτή τη φορά, διαφορετικά, γιατί τους ψηφίσαμε; (Εδώ …γελάμε ή κλαίμε;)
Πάντως, εμένα η όλη υπόθεση μού θυμίζει παλιές ελληνικές κωμωδίες, τότε που ο ζωηρούλης κύριος γενικός ή διευθύνων σύμβουλος έκανε δωράκια στη φιλενάδα του και ο λογιστής απορούσε σε ποιον λογαριασμό και με ποιον κωδικό θα έπρεπε να χρεώσει τις δαπάνες! Τα βλέπαμε τότε και …γελούσαμε θεωρώντας πως αυτά γίνονταν μόνο στον κινηματογράφο ή βλέποντας σήμερα τις παλιές ελληνικές κωμωδίες πιστεύουμε ότι αυτά …ίσως γίνονταν τα παλιότερα χρόνια, αλλά τώρα, την εποχή της πληροφορικής και του «εκσυγχρονισμού» της κρατικής μηχανής, στην «Ελλάδα του 2.0» αυτά έχουν πλέον …εκλείψει!
Οποία ψευδαίσθησις! Βάλτε με το νου σας ποιοι είναι στις ημέρες μας στη θέση των «κουβαρντάδων συμβούλων», ποιοι «έρποντας, γλύφοντας και με τα «κέρατά» τους» στρογγυλοκάθονται σε καρέκλες εξουσίας, για ποιους «φίλα προσκείμενους» προορίζουν τα λογής-λογής «δωράκια» και σε ποιους τελικά «χρεώνουν το λογαριασμό» για να αντιληφθείτε ότι η Ελλάδα που σατίριζε τον περασμένο αιώνα ο Γεώργιος Σουρής, μπορεί να …εκσυγχρονίστηκε, ωστόσο η νοοτροπία τής εκάστοτε εξουσίας παραμένει ίδια και αναλλοίωτη, με άλλη «όψη», άλλο «κοστούμι» κάθε φορά!
Γνωρίζετε καλά, υποθέτω, ότι το κράτος μας δεν έπαψε να είναι «σ’ όλη τη γη μοναδικό», που «εκατό ξοδεύει και πενήντα μαζεύει»! Εκτός πια κι αν εσείς που μας διαβάζετε είστε …εφοπλιστές, βιομήχανοι ή διευθύνοντες σύμβουλοι, οπότε, ναι έχετε …δίκιο! Αν συμφωνείτε, ε, τότε είμαστε όλοι άξιοι της τύχης μας!
































