Τα εγκαίνια της έκθεσης του διεθνούς φήμης γλύπτη, Θεόδωρου Παπαγιάννη, συνδυάστηκαν με τα αποκαλυπτήρια της προτομής του Ερμή, που φιλοτέχνησε ο ίδιος και της προσωπογραφίας του νονού της πόλης Λουκά Ράλλη, που δάνεισε το Ιδρυμα Αντώνης Κομνηνός στο Δήμο.
Τα εγκαίνια της έκθεσης και τα αποκαλυπτήρια έγιναν παρουσία της Υπουργού Τουρισμού, Όλγας Κεφαλογιάννη, η οποία στο πλαίσιο των εγκαινίων ανέφερε μεταξύ άλλων: “ο σύγχρονος ελληνικός πολιτισμός, τροφοδοτεί γόνιμα τη διεθνή απήχηση της χώρας μας. Είναι βασικό όχημα για την ποιοτική αναβάθμιση της τουριστικής μας προσφοράς. Η φιλοξενία της έκθεσης στη Σύρο υπογραμμίζει τον αληθινό χαρακτήρα, την ταυτότητα του νησιού. Ενός τόπου με μεγάλη παράδοση και συμβολή στο χτίσιμο της νεότερης Ελλάδας αλλά και χώρο παραγωγής σύγχρονου πολιτισμού.”
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης ο Δήμαρχος εκφράζοντας τη συγκίνησή του ανέφερε: «Απόψε είναι μία σημαντική βραδιά για το νησί μας και ένας σταθμός για τις επετειακές εκδηλώσεις του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης για τα 200 χρόνια από την ονοματοδοσία της Ερμούπολης. Από σήμερα κοσμεί το δημαρχείο η ορειχάλκινη προτομή του Ερμή και ευχαριστούμε εσάς κύριε Θόδωρε Παπαγιάννη που το φιλοτεχνήσατε αλλά και για την ευγενική δωρεά του γλυπτού. Το γλυπτό σας βρίσκει το φυσικό του χώρο την πόλη του, την Ερμούπολη. Πράγματι τόσα χρόνια έλειπε ένας Ερμής από την πόλη μας. Από σήμερα θα βρίσκεται στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου και μέχρι το τέλος του 2026 – και ευελπιστούμε και παραπάνω – το πορτρέτο του Χιώτη πολιτικού Λουκά Ράλλη, ευεργέτη και νονού της Ερμούπολης την περίοδο της γέννησής της. Φιλοτεχνημένο από τον Ιταλό ζωγράφο Francesco Pige. Τον τιμούμε ως εμπνευστή του ονόματος της πόλης μας. Θέλω να ευχαριστήσω το Ίδρυμα Αντώνης Κομνηνός και τον Αντώνη Κομνηνό προσωπικά για την τιμή που μας έκανε να μας παραχωρήσει με τη μορφή δανεισμού αυτό το σπουδαίο έργο, που θα συμβάλει στην ανάδειξη της ταυτότητας της πόλης».
Αντίστοιχη ήταν η αναφορά του και στο πλαίσιο των εγκαινίων έξω από την Πινακοθήκη: «Σας καλωσορίζω με μεγάλη χαρά στα εγκαίνια μίας έκθεσης που όπως θα διαπιστώσετε και μόνοι σας προσφέρει ένα πολιτιστικό ταξίδι ανάτασης ψυχής. Υποδεχόμαστε με μεγάλη χαρά τον σπουδαίο γλύπτη και ομότιμο καθηγητή, Θόδωρο Παπαγιάννη. Η παρουσία του εδώ συμπίπτει με μία σπουδαία συγκυρία: Τη συμπλήρωση 200 χρόνων από την ονοματοδοσία της πόλης μας».
Εκεί για το έργο του καλλιτέχνη και για την έκθεση μίλησε και ο επιμελητής της έκθεσης, Τάκης Μαυρωτάς: «Η θάλασσα πάγιο σημείο αναφοράς της πολιτιστικής και οικονομικής φυσιογνωμίας της πρωτεύουσας των Κυκλάδων, αυτή τη φορά έφερε στην Ερμούπολη τον επιφανή γλύπτη Θεόδωρο Παπαγιάννη , που το έργο του έχει ρίζες στην παράδοση της Ηπείρου και ορίζεται από την πορεία του για να συνδέση το μέτρο της κλασικής αρχαιότητας με τη σύγχρονη εποχή».
Τέλος, ο Αντώνης Κομνηνός με εμφανή σημάδια συγκίνησης ανέφερε: «Είναι μεγάλη ευχαρίστηση να παρουσιάσουμε την έκθεσή σου και είμαι συναισθηματικά φορτωμένος για το γεγονός ότι από τα αποκαΐδια της πυρπόλησης του πολυτεχνείου – υπάρχει μία φωτογραφία σου που καθόσουν έξω και έκλαιγες – και τα μάζεψε όλα τα ένωσε και τους έδωσε ζωή».
Τόσο ο καλλιτέχνης, όσο και η Υπουργός και ο κ. Κομνηνός τιμήθηκαν με τα αναμνηστικά μετάλλια των 200 χρόνων από το Δήμαρχο, Αλέξη Αθανασίου και την αντιδήμαρχο Πολιτισμού, Θωμαή Μενδρινού.


































