Ιδιοκτήτες σκύλων πετούν σακουλάκια με περιττώματα στο ακάλυπτο του 1ου Γυμνασίου
Τα πρόστιμα πολλαπλασιάζονται στον νέο Κανονισμό Καθαριότητας

 

Αγώνα δρόμου προκειμένου το νησί να είναι καθαρό καταβάλουν οι εργαζόμενοι στο τομέα καθαριότητας του Δήμου Σύρου Ερμούπολης, ωστόσο οι όποιες προσπάθειες τους «σκοντάφτουν» στην ασυνειδησία ορισμένων δημοτών, που παρά τις εκκλήσεις αλλά και τις όποιες απειλές περί επιβολής τσουχτερών προστίμων, δεν ορρωδούν προ ουδενός, συνεχίζοντας να ρυπαίνουν ανεξέλεγκτα δημόσιους χώρους και οδούς.

«Ο νέος κανονισμός καθαριότητας είναι έτοιμος προς ψήφιση» δηλώνει στην εφημερίδα ο προϊστάμενος της Υπηρεσίας Καθαριότητας του Δήμου Σύρου Ερμούπολης, Άγγελος Κοτζαμπαναγιώτης,  κάνοντας γνωστό πως μέχρι το τέλος του χρόνου ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γιάννης Μαραγκός θα τον εισηγηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο: «Τα πρόστιμα πολλαπλασιάζονται και κυμαίνονται από 200 έως 400 ευρώ» προσθέτει.

Μετά την ενημέρωση, οι «καμπάνες»

Στο ερώτημα πως θα βεβαιώνονται οι όποιες παραβάσεις, απαντά πως ήδη έχει έρθει στο Δήμο μια νέα Δημοτική Αστυνόμος η οποία θα είναι σε στενή συνεργασία με την Υπηρεσία Καθαριότητας: «Ήδη κάναμε μια συνάντηση, και μαζί με τον αντιδήμαρχο καθαριότητας μεταβήκαμε σε πολλά μαγαζιά και ενημερώσαμε τους επιχειρηματίες τι πρέπει να κάνουν για την ανακύκλωση καθώς και με τα άλλα απορρίμματα. Η ενημέρωση θα συνεχιστεί και στα υπόλοιπα καταστήματα το επόμενο διάστημα» σημειώνει.

Στην επισήμανση ότι πολλοί κεντρικοί δρόμοι εμφανίζουν κάκιστη εικόνα εξ αιτίας  των χυμένων  λαδιών από τις σακούλες απορριμμάτων που κάποιοι επιχειρηματίες σέρνουν στο οδόστρωμα, στη διαδρομή προς τους κάδους, διαμηνύει ότι η κατάσταση αυτή, πολύ σύντομα,  θα λάβει τέλος: «Τους γνωρίζουμε όλους, έναν προς ένα» απαντά, προσθέτοντας: «Θα καταφύγουμε και στην Αστυνομική Διεύθυνση, γιατί στην προσπάθεια αυτή θα μας βοηθήσει κι ο Διοικητής. Οι επιχειρηματίες πρέπει να γνωρίζουν ότι αυτό συνιστά υποβάθμιση της περιοχής και ότι η μήνυση επιφέρει μεγάλα πρόστιμα . Δεν θέλουμε να φτάσουμε μέχρι εκεί , αλλά όταν βλέπεις ότι το Σάββατο έχει πλυθεί  ο πεζόδρομος, οι άλλοι δρόμοι, η πλατεία, και την Κυριακή  είναι σε μαύρο χάλι., τότε κι εμείς πρέπει κάτι να κάνουμε ώστε να διαφυλάξουμε τον κόπο μας. Θα πρέπει δηλαδή να περιμένουμε να βρέξει για να δούμε  την πόλη καθαρή; Εμείς την προσπάθεια την κάνουμε, αλλά δεν μας βοηθάνε» τονίζει.

 «Βραχνάς» τα περιττώματα των ζώων

Στην επισήμανση ότι υπάρχει διαρκώς γκρίνια από μεγάλη μερίδα δημοτών για τα περιττώματα των ζώων στους δρόμους, απαντά: «Αυτό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε αυτή τη στιγμή. Έχουμε ένα πρόγραμμα που το τηρούμε με μεγάλη ευλάβεια. Ενδεικτικά θα πω ότι σε έναν δρόμο που έχουμε σκουπίσει περιττώματα ζώων, θα ξαναπάμε στο ίδιο σημείο μετά από 40 μέρες. Τώρα καθαρίσαμε όλο το Βροντάδο, και θα ξαναπάμε μετά από ένα μήνα. Γιατί τόσο αργά; Γιατί δεν έχουμε προσωπικό και πρέπει να πάμε και στα άλλα στενά και να κατέβουμε και στην πόλη να καθαρίσουμε. Για τα περιττώματα παίρνουμε ξύστρες και ξύνουμε τα ξερά, ενώ όπου υπάρχει χώμα και πάει η γάτα, το μαζεύουμε μαζί με τα περιττώματα. Σε μάρμαρα πάνε οι σκύλοι που βγάζουν για περίπατο δημότες».

Ασυνειδησία σε όλο της το μεγαλείο

Η αναφορά του σε περιστατικά προκαλούν κυριολεκτικά έκπληξη αλλά κι οργή.  Σύμφωνα με τα λεγόμενα του, πριν μερικές μέρες  παρενέβησαν στο 1ο Γυμνάσιο της Σύρου, καθώς ιδιοκτήτες σκύλων περνώντας από την επάνω πλευρά του κτηρίου πετούν σακουλάκια με περιττώματα σκύλων στον ακάλυπτο χώρο του, κάνοντας γνωστό πως στο συγκεκριμένο σηεμίο  δεν έχει πρόσβαση η  σχολική καθαρίστρια: «Το σακουλάκι, ο «φιλόζωος» αντί να το πετάξει στο καλαθάκι το πετάει στον ακάλυπτο. Αναγκαστήκαμε λοιπόν να βρούμε κάποιον υπάλληλο, ο οποίος εθελοντικά  ανέβηκε με σκάλα  εκεί για να τα περισυλλέξει. Να σημειωθεί ότι το αίτημα αυτό μας το έστειλε το σχολείο» λέει, εμφανώς αγανακτισμένος.

Επιχειρώντας τέλος να καταδείξει τον όγκο  εργασιών που –  παρά την υποστελέχωση της υπηρεσίας  – είναι επιφορτισμένοι να φέρνουν σε πέρας, , υπογραμμίζει: «Αυτό που δεν γνωρίζει ο δημότης είναι πως και σε ένα τροχαίο θα πάμε, κι ένα  ψόφιο σκυλί θα μαζέψουμε, και γάτες σκοτωμένες  αλλά και σκαντζόχοιρους  θα απομακρύνουμε από το δρόμο . Όλα αυτά ποιος τα κάνει; Οι υπάλληλοι της καθαριότητας».