Γνωστή από παλιά η φράση και την ακούμε όταν κάποιος είναι θυμωμένος! Λέμε απλώς «τα παράπονά σου στο δήμαρχο» και ας πάει να βρει το δίκιο του! Βέβαια, εμείς …ποτέ δεν φταίμε και πρέπει να αναζητήσουμε ή να υποδείξουμε στον «παθόντα» κάποιον τρίτο ως υπεύθυνο για να απευθυνθεί, να παραπονεθεί, να ζητήσει δικαίωση!
Καθημερινά στα δελτία ειδήσεων, ανάμεσα στα τόσα θλιβερά και γεμάτα απελπισία γεγονότα που παρουσιάζονται …σωρηδόν, θα δούμε και περιπτώσεις που πολίτες διαμαρτύρονται ζητώντας (μάταια τις περισσότερες φορές) το δίκιο τους! Τούτος τα έχει με το υπουργείο της κατ’ όνομα «δωρεάν παιδείας» με τόσες ανισότητες για τα παιδιά! Εκείνος με το υπουργείο υγείας, πανάκριβης και δυσεύρετης στις μέρες μας κι ο άλλος με το υπουργείο της (τυφλής λένε) δικαιοσύνης για το μεγάλο διάστημα που χρειάζεται μέχρι να αποδοθεί! Όλοι μας κάποιο …υπουργείο θα έχουμε βάλει στόχο, για κάποιο μικρό ή μεγάλο παράπονο, έτοιμοι να «πυροβολήσουμε» άλλοτε τον «ανεύθυνο», άλλοτε τον «ανάλγητο» κι άλλοτε τον «βολεμένο» υπουργό επιφυλάσσοντας για τον καθένα την αντιμετώπιση που ετοίμαζαν οι κάτοικοι της Πλατανιάς στον περιβόητο Μαυρογιαλούρο! «Μαύρο στο Μαυρογιαλούρο!» και δώσ’ του τα …παράσημα της ανοιχτής παλάμης!
Εκεί, όμως που βρίσκει στην κυριολεξία πλήρη και απόλυτη εφαρμογή η πασίγνωστη προτροπή, είναι στους δήμους, μικρούς ή μεγάλους αδιάφορο! Καθημερινά όλο και κάποιος δημότης θα βρει «πάτημα» για να τα βάλει με το δήμαρχο, ιδιαίτερα αν δεν είναι αυτός που ψήφισε! Έμειναν σακούλες έξω από τον κάδο των σκουπιδιών; «Μα, τι κάνει ο δήμος; Πού είναι ο αρμόδιος αντιδήμαρχος; Τι κάνει ο δήμαρχος;» Το ωραίο είναι, ότι πολλές φορές κάποιος που αφήνει τα σκουπίδια του σε κάποιο πεζοδρόμιο, ενώ λίγα μέτρα πιο πέρα είναι υπάρχει κάδος, την ίδια στιγμή αυτός ο ίδιος θα παραπονεθεί γιατί …τα πεζοδρόμια γέμισαν σκουπίδια!
Τι μένει να γίνει; Τα …παράπονα στο δήμαρχο! Άλλωστε και στον τόπο μας, όπως συμβαίνει σε όλη την Ελλάδα, δεν απολείπουν τα παράξενα και από το δήμο και από τους δημότες! Ζητείται κλάδεμα δέντρων; «Μα, γιατί; Δίνουν δροσιά και ομορφαίνουν το περιβάλλον», κάποιες φορές η αρμόδια απάντηση, για να ακολουθήσει λίγες ημέρες μετά το «γερό κλάδεμα-καρατόμηση» κλαδιών και δέντρων από τους ίδιους που μέχρι χτες …υπερασπίζονταν το περιβάλλον! Το ίδιο πάλι κι από τη μεριά των δημοτών! Δεν κλαδεύονται τα δέντρα; «Αδιάφορος ο δήμος!» Κλαδεύονται τα δέντρα; «Μα, δεν τα λυπούνται τα καημένα τα δέντρα; Γιατί τα κουτσουρεύουν;»
Τις προάλλες ένας φίλος μού έλεγε: «Σε κάποιο σημείο στη γειτονιά μου έχει σπάσει σωλήνας ύδρευσης και τρέχει το νερό τρεις ημέρες, χωρίς να ενδιαφερθεί η αρμόδια υπηρεσία!» Όταν τον ρώτησα, εάν ενημέρωσε τους υπεύθυνους για τη διαρροή, απάντησε: «Γιατί εγώ; Αυτοί είναι υπεύθυνοι, ας τρέξουν να δουν!» Και δώσ’ του τα παράπονα στο δήμαρχο!
Τούτες τις μέρες λόγος πολύς έγινε και γίνεται για τις ομπρέλες στις παραλίες! Πέρυσι πολλοί γκρινιάζανε, διότι «από τη μια οι ιδιώτες κι από την άλλη ο δήμος γέμισαν την αμμουδιά ομπρέλες και δεν μπορείς να κάνεις δυο βήματα! Ο ένας πάνω στον άλλο! Ας αφήσουν λίγο χώρο να ανασάνουμε!» Φέτος πάλι, άργησαν να μπουν οι ομπρέλες και τα παράπονα στο δήμαρχο έπεσαν απανωτά! «Μα, τι θα γίνει επιτέλους; Γιατί τόσο αργεί ο δήμος; Ο δήμαρχος δεν ακούει τους δημότες;»
Αν καταγράφαμε τα «παράπονα προς τον δήμαρχο», τόμους ολόκληρους θα γεμίζαμε! Γιατί; Διότι η «λύση» για ό,τι στραβό κι ανάποδο συμβαίνει, στο δήμο ή στη χώρα, είναι μία: «Τα παράπονά σου στο δήμαρχο, ποτέ στον δημότη»! Αμ, πώς!
Όχι, πέστε μου, άδικο έχω;
Σας χαιρετώ όλοι και σας φιλώ
Μ. Προπέτης































