Για μια ακόμη χρονιά ο γενικός γραμματέας του, π. Κωνσταντίνος Κοντός, εξέφρασε τον προβληματισμό του αναφορικά με τον αφελληνισμό της χώρας – λόγω της συρρίκνωσης της ελληνικής οικογένειας και κυρίως των πολυτέκνων – κατά τη διάρκεια κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας τού Συλλόγου στην κατάμεστη από κόσμο ενοριακή αίθουσα του Αγίου Σεβαστιανού.
Υπογράμμισε δε ότι γίνεται ολοένα και πιο εμφανές ότι το κεντρικό κράτος εδώ και καιρό δεν προσφέρει τίποτε το ουσιώδες στην ζωοδότρα – για την κοινωνία και το έθνος – πολύτεκνη οικογένεια, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Όπως καλώς γνωρίζετε, όλοι οι παράγοντες του τόπου, η πολύτεκνη οικογένεια αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα. Στη λύση αυτών ζητούμε τη βοήθειά σας και δια μέσου όλων σας, τη βοήθεια και τη συμπαράσταση του κράτους μας. Η Πολύτεκνη Οικογένεια προσφέρει στο κράτος. Θυσιάζει τα παιδιά της στο βωμό της πατρίδος. Στηρίζει και ενισχύει τις Ένοπλες Δυνάμεις, κρατάει ανοιχτά τα ακριτικά σχολεία και γενικά η παρουσία της και η προσφορά της είναι μοναδική στο Έθνος μας. Το ερώτημα είναι: τι προσφέρει το κράτος στην Πολύτεκνη Οικογένεια; Κι αν κάτι προσφέρει είναι αρκετό για μια πολυμελή οικογένεια; Δυστυχώς δεν προσφέρει τίποτε σπουδαίο».
Επικαλούμενος στατιστικά στοιχεία κατέδειξε ότι οι γεννήσεις είναι πλέον λιγότερες από τους θανάτους κάνοντας λόγο για γενοκτονία των Ελλήνων: «Μια από τις συνέπειες της δημογραφικής κρίσης που περνάει τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα είναι η δραματική μείωση των πολύτεκνων οικογενειών» είπε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι: «Το 1998 για πρώτη φορά οι θάνατοι ήταν περισσότεροι από τις γεννήσεις. Περισσότερο συγκλονιστικά είναι τα στοιχεία που αφορούν τους ηλικιωμένους. Σύμφωνα με την Ελληνική Γεροντολογική Εταιρεία το 2002, οι γέροντες (άνω των 65 ετών) αποτελούσαν το 19% του πληθυσμού, ενώ το 2020 θα φθάσουν το 25% και το 2035 το 31,7%.Το 1980, οι ηλικιωμένοι ήταν το 12,7% του πληθυσμού. Αντίθετα, οι νέοι – δηλαδή ηλικίας μεταξύ 0 και 14 ετών – ενώ ήταν σχεδόν στο 24% σήμερα φτάσαμε στο 15%. Τα Ελληνόπουλα μέχρι 14 ετών (δημοτικό) θα αποτελούν το 2020 το 14,9% του πληθυσμού των Ελλήνων, από 16,4% πριν μερικά χρόνια. Το σημαντικό που παρατηρείται είναι ότι υποδιπλασιάζεται η νεανικότητα και · σχεδόν διπλασιάζονται οι ηλικιωμένοι. Έχουμε σοβαρή γήρανση του πληθυσμού, που οδηγεί στην αύξηση των θανάτων. Εκείνο όμως που είναι σημαντικότερο είναι ότι η αύξηση των θανάτων δεν προήλθε από την αύξηση της νοσηρότητας του πληθυσμού, αλλά είναι αποτέλεσμα της γήρανσής του».
Στο σημείο αυτό έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου κάνοντας σαφές ότι η χώρα βρίσκεται πλέον σε επικίνδυνο σημείο, και τονίζοντας πως το κράτος θα πρέπει να αντιμετωπίσει το δημογραφικό ως μέγιστο εθνικό πρόβλημα θέτοντας άμεσα προτεραιότητες εφαρμογής ρεαλιστικών και αποτελεσματικών πολιτικών: «Αυτό πού έχει σημασία στη συζήτηση γύρω από το δημογραφικό είναι να υπάρξουν έμπρακτα αποτελέσματα. Η βάση της ανάπτυξης μιας τέτοιας πολιτικής πρέπει να στηριχθεί πάνω στην οικογένεια. Ο θεσμός της οικογένειας πρέπει να στηριχθεί από την πολιτεία, καθώς στην Ελλάδα τα περισσότερα παιδιά γεννιούνται μετά το γάμο, σε αντίθεση με άλλες χώρες. Μην ξεχνάμε πόσο εύκολο είναι να υπάρξει εθνική αλλοίωση, ιδίως σε ευαίσθητες περιοχές, έχοντας πολλαπλά παραδείγματα από την παγκόσμια ιστορία» είπε χαρακτηριστικά.
Εξέφρασε τέλος την ανησυχία του για την επιχειρούμενη αλλοίωση σύνθεση του ελληνικού στοιχείου μέσω της αθρόας εισροής χιλιάδων μεταναστών εκφράζοντας την ευχή το 2020 να αποδειχθεί για την πατρίδα μας έτος ανάκαμψης και να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για περισσότερες πολύτεκνες οικογένειες.

Την πίτα ευλόγησαν και έκοψαν από κοινού ο π. Κωνσταντίνος Χαρούλης, ο π. Κωνσταντίνος Κοντός και ο εφημέριος του Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου στην Άνω Σύρο π. Ιωσήφ Πρίντεζης ως εκπρόσωπος του καθολικού επισκόπου Πέτρου Στεφάνου.


Χαιρετισμό απεύθυνε η αντιδήμαρχος Πολιτισμού – Τουρισμού Σύρου Ερμούπολης Αλίκη Λεονταρίτη, ο αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών – Συγκοινωνιών Κυκλάδων Μάρκος Δαδάος και ο πρώην νομάρχης Δημήτρης Μπάιλας. Άπαντες αναγνώρισαν την απουσία στήριξης της πολιτείας στην πολύτεκνη οικογένεια ευχόμενοι ο νέος χρόνος να φέρει λύσεις που θα την ανακουφίσουν, εκφράζοντας παράλληλα την ευχή οι κυβερνώντες να αντιληφθούν του κινδύνους που εγκυμονεί για τη Χώρα η μη λήψη δραστικών μέτρων για την επίλυση του δημογραφικού προβλήματος.

Το μοίρασμα της πίτας ακολούθησε η κλήρωση τενεκέδων λαδιού σε δεκάδες μέλη του Συλλόγου, καθώς και η απονομή μιας ασημένιας εικόνας της Παναγίας στην τυχερή του φλουριού.
Κλείνοντας, ο πρόεδρος Γιώργος Αρμακόλας και τα μέλη του Δ.Σ. ευχαρίστησαν όλους καθ’ οιονδήποτε τρόπο στηρίζουν το Σύλλογο και ιδιαίτερα: τον Μητροπολίτη Σύρου Δωρόθεο Β’, τον επίσκοπο της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας Πέτρο Στεφάνου, τον εφημέριο του Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου π. Ιωσήφ Πρίντεζη, τον εφοπλιστή Αθανάσιο Μαρτίνο, τον ασφαλιστή Γιάννη Ρούσσο, το κατάστημα “Νέμετ” και το χρυσοχοείο “Αντωνακάκης”.





























![Μητροπολίτης Ξάνθης για κορωνοϊό: «Υπάρχουν ιερείς που πήραν ανθρώπους στον λαιμό τους» [βίντεο]](https://www.logotypos.gr/wp-content/uploads/2021/10/mitropolitis-Xanthis-1-100x70.jpg)