Αδυνατούν οι φαρμακοποιοί για να εξυπηρετήσουν όλους τους πελάτες τους

Εξαφανισμένα από τα ράφια των φαρμακείων παραμένουν δεκάδες σκευάσματα, με φαρμακοποιούς, αλλά και πολίτες να υφίστανται μία απίστευτη ταλαιπωρία, προκειμένου να τα βρουν. Ένα πρόβλημα που ταλανίζει όλη τη χώρα το τελευταίο χρονικό διάστημα και φυσικά δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη και τη Σύρο.

«Και οι πελάτες μας ταλαιπωρούνται, αλλά και εμείς ταλαιπωρούμαστε πάρα πολύ. Ερχόμαστε να κάνουμε τη δουλειά μας και δεν ξέρουμε τι θα αντιμετωπίσουμε, όταν έρχεται ο κάθε πελάτης και θα θέλει το φάρμακο που είτε δεν υπάρχει είτε που βρίσκεται σε έλλειψη. Εμείς, όμως, θα πρέπει να βρούμε μία λύση», τονίζει χαρακτηριστικά στο «Λ» ο πρόεδρος του Συλλόγου Φαρμακοποιών Κυκλάδων Γιάννης Ρούσσος.

Το πρόβλημα έγκειται κυρίως σε φάρμακα που δεν παράγονται στην Ελλάδα και εισάγονται από άλλες χώρες μέσω του Ινστιτούτου Φαρμακευτικής Έρευνας & Τεχνολογίας ΑΕ (ΙΦΕΤ) και αφορούν σε σοβαρές ασθένειες, όπως καρδιά, σακχαρώδη διαβήτη, υπέρταση, ακόμα και αντιπυρετικά, αντιβιοτικά, αλλά και αντιφλεγμονώδη. Μάλιστα, οι φαρμακευτικές εταιρείες βρίσκουν ως δικαιολογία για τις μικρές ποσότητες φαρμάκων που στέλνουν στα φαρμακεία ανά την Ελλάδα, τον φόβο για πιθανή εξαγωγή τους στο εξωτερικό, όπου οι τιμές τους είναι υπερδιπλάσιες.

«Τα φάρμακα είναι πολύ φτηνά στην Ελλάδα και το ελληνικό φάρμακο εξάγεται στο εξωτερικό ή ακόμα εισάγουν φάρμακα στη χώρα μας και στη συνέχεια τα εξάγουν σε άλλες χώρες, όπου έχουν τριπλάσια ή τετραπλάσια τιμή. Αποτέλεσμα είναι στα φαρμακεία μας τα σκευάσματα να φτάνουν με το σταγονόμετρο. Όταν εγώ για παράδειγμα παίρνω μία εταιρεία και της ζητάω 100 κουτιά δεν μου τα δίνει με την δικαιολογία ότι εγώ θα τα κάνω εξαγωγή. Μα ένα φαρμακείο επαρχίας να πάρω 100 κουτιά να τα κάνω εξαγωγή και να τα πάω που;», αναρωτιέται, και όχι άδικα, ο κ. Ρούσσος.

Σε πολλές περιπτώσεις η αναμονή εκατοντάδων πολιτών, προκειμένου να βρουν το αναγκαίο για την θεραπεία τους φάρμακο, φτάνει έως και τον ένα μήνα, με τους φαρμακοποιούς να σκαρφίζονται διάφορους τρόπους, έτσι ώστε να ικανοποιήσουν όλους τους πελάτες τους.

«Η λύση είναι να ανοίξεις το κουτί και να δώσεις μία καρτέλα στον έναν και μία καρτέλα στον άλλον, μέχρι να βρεις το επόμενο κουτί για να ξαναδώσεις από μία καρτέλα στον καθένα, έτσι ώστε να εξυπηρετηθούν όλοι. Έτσι, δυστυχώς όμως, δεν γίνεται δουλειά, καθώς μας δημιουργεί μεγάλο άγχος, αλλά και πρόβλημα στη λειτουργία των φαρμακείων, μιας και δεν μπορούν να εκτελεστούν και οι συνταγές», επισημαίνει ο πρόεδρος του Συλλόγου Φαρμακοποιών Κυκλάδων.

Το χειρότερο από όλα, όμως, είναι ότι εκφράζονται φόβοι ότι η κατάσταση θα χειροτερέψει, καθώς λόγω του καλοκαιριού, οι εταιρείες κλείνουν για διακοπές, ωστόσο τα αποθέματα των φαρμακείων δεν επαρκούν για να καλύψουν τις υπάρχουσες ανάγκες.