Πρώτα από όλα η στήλη κρατά τις υποσχέσεις της. Την προηγούμενη εβδομάδα αναφέραμε ότι θα κάνουμε όπως λένε και στο χωριό, ένα δυνατό come back με θέμα το branding της Βαρκελώνης. Δεύτερον, η στήλη δεν χαλάει χατίρια… Η Βαρκελώνη είναι η αγαπημένη πόλη της αρχισυντάκτριάς μας, όποτε ταξιδεύουμε σε αυτή. Τρίτον, δεν ξέρω αν έχετε ακουστά αυτό που λέει «… όταν θέλεις κάτι πολύ, το σύμπαν συνωμοτεί για να το αποκτήσεις …», προσωπικά δεν το πιστεύω,  αλλά να που σερφάροντας στα social media, σκόνταψα πάνω σε φίλους που αναρτούσαν εικόνες από Βαρκελώνη!!! Αααα κάτι γίνεται.

της Φλώρας Μπαρμπέτα

Αρχικά θα πρέπει να διευκρινίσουμε για να αποφευχθεί κάθε είδους παρεξήγηση και κάθε είδους φαντασίωση, ότι το νησί μας δεν μοιάζει με τη Βαρκελώνη και φυσικά δεν έχει την ίδια δυναμική με τη Βαρκελώνη. Απλά η στήλη αποσκοπεί να ερμηνεύσει και να αναλύσει το μοντέλο αυτό, προκειμένου να «κλέψουμε», η γνώση δεν κλέβεται μη φοβάστε, κατακτιέται, τις μεθόδους που χρησιμοποίησαν οι Ισπανοί προκειμένου να φτάσουν στην κορυφή. Α και κάτι τελευταίο, το ταξίδι στη Βαρκελώνη θα είναι σε συνέχειες. Δεν είναι δυνατό η ανάλυση να ολοκληρωθεί σε 500 λέξεις!

Η Βαρκελώνη αναπτύσσεται τουριστικά από τους Ολυμπιακούς αγώνες του 1992. Το γεγονός ότι σήμερα είναι στην κορυφή, είναι αποτέλεσμα μιας  συνεχόμενης προσπάθειας σχεδόν τριάντα χρόνων. Είκοσι επτά για την ακρίβεια. Τίποτα δεν χαρίστηκε σε κανένα. Αντίθετα αποδεικνύεται η «μακρόχρονη» σκληρή δουλειά, ο σχεδιασμός, και οι διαβουλεύσεις με τη συμμετοχή ΟΛΩΝ των εμπλεκόμενων φορέων. (Χωρίς να εξαιρούνται οι κάτοικοι!!!).

Τα προγράμματα τα οποία είτε έχουν ακολουθηθεί, είτε ακολουθούνται, ονομάζονται Horizon (2010, 2015, 2020 το πιο πρόσφατο), τα οποία μπορείτε να αναζητήσετε στο διαδίκτυο. Ο κεντρικός φορέας διαχείρισης και προώθησης του τουριστικού προϊόντος της Βαρκελώνης είναι η Κοινοπραξία “Tourisme de Barcelona”. Συστάθηκε το 1993 από το Δημοτικό Συμβούλιο της Βαρκελώνης, το Επιμελητήριο Εμπορίου, Βιομηχανίας και Ναυτιλίας της Βαρκελώνης και το Ίδρυμα Προώθησης της Βαρκελώνης. (Μέχρι εδώ δεν νομίζω ότι μας λείπει κάποιος θεσμός!) Ο οργανισμός τουρισμού αποτελείται από 300 «σημαντικά άτομα» με σκοπό να καθοδηγήσουν τουριστικά την πόλη. (Φυσικά εμείς δεν χρειαζόμαστε 300 άτομα, δεν θα μείνει κανείς να παριστάνει τον κάτοικο… εξάλλου είπαμε δεν συγκρινόμαστε με τη Βαρκελώνη). Ποιοι πλαισιώνουν τον οργανισμό: Μέλη της εκτελεστικής επιτροπής του οργανισμού, στοχαστές πόλης, ακαδημαϊκοί, εμπειρογνώμονες του τουρισμού, διαχειριστές υποδομής, ιδρύματα, φορείς του τουριστικού τομέα ( καταλύματα, υπηρεσίες μεταφοράς κλπ), έμποροι, εστιατόρια, μπαρ, πολιτικοί εκπρόσωποι από της περιοχές της πόλης, πολιτικοί εκπρόσωποι από δημοτικές ομάδες, κοινωνικοί φορείς, οικονομικοί φορείς. Ok, μην πανικοβάλλεστε, όλοι οι καλοί χωράνε! Σκοπός αυτής της Ισπανικής σύμπραξης είναι η συγκέντρωση και η αναδιανομή της γνώσης και της γνώμης. Οι απόψεις θεσμικών εκπροσώπων, ακαδημαϊκών, πολιτικών, οικονομικών και κοινωνικών παραγόντων όλων των τομέων, καθώς και των μελών της τοπικής κοινότητας θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη σε όλη τη διάρκεια εκτέλεσης του κάθε σταδίου του Στρατηγικού Σχεδιασμού.

Σε προηγούμενα άρθρα έχω γράψει, πρώτον διότι αναφέρεται στην επιστημονική βιβλιογραφία, και δεύτερον διότι το πιστεύω, ότι όσο δύσκολο και αν είναι επιβάλλεται η συμμετοχή στον τουριστικό σχεδιασμό, όλων μα όλων! Και να που οι γείτονες το εφάρμοσαν.  Και με τι ξεκίνησαν τα γειτονόπουλα; Χα, με την έκδοση ερωτηματολογίου!!! Χα χα.

Συνεχίζεται.