Άρωμα εκλογών έχει το φετινό καλοκαίρι, εφόσον είμαστε και επίσημα σε προεκλογική περίοδο. Ο παλμός των εαρινών εκλογών έχει διάρκεια τους δυο πρώτους μήνες του θέρους. Ελπίζω τον Ιούλιο να μην τον φάμε όλο στις εκλογικές αναμετρήσεις, και ελπίζω στις κάλπες να μην ρίξουμε κατά λάθος το εισιτήριο του … πλοίου!!!

γράφει η Φλώρα Μπαρμπέτα

Σε μια άκρη του γραφείου μου βρίσκονται ακόμα προεκλογικά φυλλάδια, προγράμματα, εξαγγελίες και υποσχέσεις. Το μάτι μου έπεσε πάνω στο όραμα και στα σχέδια για τον τουρισμό. Μμμ …, μεγάλο κεφάλαιο που απαιτεί σοβαρή δουλειά, με μέθοδο και σύστημα. Φυσικά αυτό που πρέπει να έχουμε κατά νου όλοι, είναι ότι οι προσπάθειες κατά κανόνα αποδίδουν καρπούς μετά από εύλογο χρονικό διάστημα. Στη χώρα μας συνήθως μεγάλο διάστημα. Στο σχεδιασμό της στρατηγικής αυτό που επίσης δεν ξεχνάμε είναι να στηρίξουμε τα δυνατά και μοναδικά στοιχεία που συμπληρώνουν την έννοια της ταυτότητας και της εικόνας τους τόπου μας. Είναι η βασική αρχή του marketing όπως έχουμε γράψει πολλές φορές, και θα συνεχίσουμε να γράφουμε. Η διαφορετικότητα, εσύ είσαι διαφορετικός από εμένα. Ο Ανδρέας Παπανδρέου ήταν διαφορετικός από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή. Το iPhone είναι διαφορετικό από το Samsung, το Παρίσι είναι διαφορετικό από το Λονδίνο, και η Σύρος είναι διαφορετική από την Τήνο. Επίσης δουλειά του marketer είναι η αναζήτηση και ανάδειξη αυτού του στοιχείου που σε κάνει μοναδικό, ξεχωριστό, ελκυστικό.

Για παράδειγμα η Σύρος δεν φιγουράρει στη λίστα με τις πιο μεγάλες και ωραίες παραλίες των Κυκλάδων.  Πως θα «χτυπήσεις» την Πάρο, την Νάξο, βγαίνει δυναμικά και η Άνδρος με το Κόρθι, με παραλίες που  είναι στις top προτιμήσεις των windsurfers για παράδειγμα. Δεν θα μιλήσω για τις παραλίες της Μυκόνου και της Σαντορίνης, διότι πάμε σε άλλη κατηγορία, σε άλλη πίστα!

Εσύ έχεις κάτι άλλο, μην σε πιάνει πανικός! Ανοίγεις το σεντούκι, πετάς τη ναφθαλίνη και ξεθάβεις αυτό που λέμε «πολιτιστική κληρονομιά», ή «cultural heritage», γιατί ΕΣΥ αυτό έχεις. Αυτό είναι για εσένα η «αιχμή του δόρατος», με αυτό θα κερδίσεις όλες τις τουριστικές μάχες που θα κλιθείς να δώσεις… Και φυσικά μην καμαρώνεις μόνο, μην φουσκώνεις σαν περήφανο παγώνι, γιατί η διαχείριση και η προώθηση αυτού του κεφαλαίου στον τουρισμό είναι ένας δύσκολος και συνάμα πολύ ανταγωνιστικός τομέας.  Δεν είναι παραλία, ουζάκι, τσιπουράκι, και μπανάκι! Και εδώ αρχίζει η ανηφόρα. Μα τι μου΄ρθε και εμένα καλοκαιριάτικα;

Η πολιτιστική κληρονομιά, συνεισφέρει στην εθνική, στην τοπική αλλά και στην προσωπική μας ταυτότητα. Ο πολιτισμός είναι ο φάρος κάθε τόπου. Κοιτώντας στο παρελθόν ακόμα και μέσα από ένα iPhone ή ένα Samsung στην καλύτερη περίπτωση από ένα βιβλίο, ή ένα μουσείο, ή ένα μνημείο, μαθαίνουμε για τον εαυτό μας. Η πολιτιστική κληρονομιά, είναι ένα σημάδι που μεταφέρει το μήνυμα, είναι μια ζωντανή εικόνα που κληροδοτείται στις επόμενες γενιές. Είναι μια δημόσια μνήμη, ανάμνηση. Η πολιτιστική κληρονομιά είναι η πηγή και η έμπνευση για τη δημιουργία του καινούργιου, του φρέσκου, του μοντέρνου προϊόντος. Η πολιτιστική κληρονομιά είναι συμβίωση και συνύπαρξη ανάμεσα στα κράτη, ανάμεσα στους ανθρώπους όλων των χρωμάτων, όλων των φυλών, όλων των θρησκειών. Η κληρονομιά από το μπαούλο της γιαγιάς που είναι στο σκοτεινό υπόγειο, όταν ανοίξει και βγει στον ήλιο, γίνεται κληρονομιά του τόπου, του έθνους, του κόσμου όλου!

Αυτή η κληρονομιά, είναι ανυπολόγιστης αξίας, γιατί φέρει τη δύναμη του παρελθόντος και δημιουργεί τη δυνατότητα του μέλλοντος.

(συνεχίζεται)