Όλοι θυμόμαστε την ατάκα της Καρέζη προς τον Αλεξανδράκη «Γυρίσαατεεε»; στην ταινία «Δεσποινίς Διευθυντής». Λοιπόν, γυρίσατε; Χαίρομαι. Εμείς με την εφημερίδα επιστρέψαμε στις θέσεις μας με κέφι και καλή διάθεση. Σκέπτομαι να μην ευχηθώ από τώρα καλό χει_ _ _ α βλέπετε προσέχω, αλλά να πω καλή σεζόν! Και να ευχηθώ καλή σχολική και πανεπιστημιακή χρονιά σε όλες και όλους. Να σας εξομολογηθώ επίσης ότι ανέπτυξα ένα φλερτ με τα παγωτά, το είχαμε γράψει κλείνοντας για καλοκαίρι, δεν αντιστάθηκα, και τώρα η ζυγαριά με καρφώνει απειλητικά και εγώ την απαξιώ επιδεικτικά!

Της Φλώρας Μπαρμπέτα

Ο Σεπτέμβριος είναι ένας ήπιος μήνας του χρόνου. Έχει φύγει η πολλή ζέστη του καλοκαιριού, αλλά δεν έχει τη βαριά  μελαγχολία του φθινοπώρου. Για πολλούς, όσοι δεν έχουν υποχρεώσεις με σχολεία, ή την υποχρεωτική άδεια του Αυγούστου, ο Σεπτέμβριος θεωρείται ιδανικός μήνας για διακοπές! Οι επισκέπτες του Σεπτέμβρη έχουν την άνεση να απολαμβάνουν και να γεύονται τα πάντα. Αν ερευνήσει ή σκιαγραφήσει κανείς το προφίλ τους, θα διαπιστώσει πως πρόκειται για άτομα που δεν ανέχονται την πίεση, την μαζικότητα, την ταλαιπωρία, δεν συμφιλιώνονται με την ποσότητα. Αναζητούν την ποιότητα, την οποία έχουν την δυνατότητα να πληρώσουν.

Παρακολουθώντας την κεντρική στρατηγική του Υπουργείου Τουρισμού, τόσο με την προηγούμενη όσο και με την παρούσα κυβέρνηση, βλέπει κανείς την τάση για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Πιστεύω ότι η χώρα μας διαθέτει τα «προσόντα» για τουρισμό 12 μήνες το χρόνο, το ίδιο και το νησί μας. Ειδικά για τον τρέχοντα μήνα, υπάρχουν πολλές δραστηριότητες προγραμματισμένες οι οποίες μπορούν να προσελκύσουν τον αναβαθμισμένο επισκέπτη. Μια καλή καμπάνια με δυνατά μηνύματα, μπορεί να ηχήσει εκκωφαντικά στα αυτιά του δυνητικού τουρίστα. Το κόλπο είναι η καμπάνια να μην κυκλοφορεί στα κοινωνικά δίκτυα την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου ή την πρώτη του Σεπτέμβρη. Το κόλπο είναι να ενημερώνεις τους καταναλωτές σου από τον Δεκέμβρη.

Και φυσικά για να πετύχει η συνταγή, χρειάζεται οργάνωση. Διαφήμιση, διαδραστικές εκδηλώσεις, και ανοικτές επιχειρήσεις που λειτουργούν και συνεχίζουν να προσφέρουν ότι προσέφεραν τη θερινή περίοδο. Το σημειώνω αυτό γιατί εμάς τους Συριανούς μας επηρεάζει το άνοιγμα των σχολείων. Μπαίνουμε σε χειμερινή εργασιακή διάθεση λες και θα πάμε στην πρώτη δημοτικού όλοι. Υποψιάζομαι ότι λειτουργούμε έτσι διότι ο χώρος του τουρισμού δεν καταλαμβάνεται  από επαγγελματίες που ασχολούνται αμιγώς με το τουριστικό επάγγελμα. Συνεπώς αντιμετωπίζουν το θέμα από μια  άλλη οπτική, ζήτημα λογικό και κατανοητό. Αυτό δεν απαγορεύει την προσπάθεια. Μια προσπάθεια που σαφώς για να  αποδώσει θα έχει κόστος. Να τα λέμε αυτά, πριν αρχίσεις να κερδίζεις, σίγουρα θα χάσεις.  Αλλά αγαθά κόποις κτώνται.

Ιδέα, μια που ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας του τρύγου και του κρασιού, και μια που στη Σύρο υπάρχει παράδοση και διάθεση για παραγωγή κρασιού και τσίπουρου, μήπως να το οργανώσουμε σε βάθος χρόνου, δεν λέω αύριο, στα πλαίσια του αγροτουρισμού; Ρωτάω.

Απολαύστε τον Σεπτέμβριο και αν δεν φύγατε, προτείνω να φύγετε έστω και μέχρι την Τήνο απέναντι μας. Γιατί όταν επιστρέψετε θα αρχίσω την μουρμούρα, καθώς κάθε σεζόν ολοκληρώνεται με αυτό που η πιάτσα ονομάζει «σούμα» και η επιστήμη ορίζει ως «αξιολόγηση»!