Θυμάστε που είχαμε μείνει στο προηγούμενο άρθρο; Είχαμε μείνει στο ότι το δημοκρατικό σύστημα και η αξιοκρατία παρέχουν σε όλους τους πολίτες τη δυνατότητα συμμετοχής στα κοινά. Επίσης το ίδιο σύστημα παράγει τρόπους βελτίωσης και ανάπτυξης των ικανοτήτων του πολίτη. Αυτή την υπόθεση τη συνδέσαμε  με τις Τουριστικές Επιτροπές των τόπων Βαρκελώνης και Σύρου.

της Φλώρας Μπαρμπέτα

Πιο συγκεκριμένα αναφερθήκαμε στους συμμετέχοντες στις επιτροπές και στις αρμοδιότητες αυτών. Δείτε τώρα πως τα γεγονότα αποδεικνύουν τις αστοχίες που παράγονται από την έλλειψη ενός οργανωμένου σχεδίου.

Διαβάζω σε άρθρο της εφημερίδας μας, τις αποφάσεις του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου σχετικά με το θέμα της κρουαζιέρας στη Σύρο. «Θα πάρουμε στα χέρια μας την υπόθεση».  Ωχ! Αν με ρωτήστε συμφωνώ και διαφωνώ, αλλά κατανοώ την απόγνωση στην οποία βρίσκεται ο επιχειρηματικός κόσμος του τόπου μας.

Συμφωνώ στο γεγονός ότι το project «κρουαζιέρα» στη Σύρο βουλιάζει αν το συγκρίνουμε με άλλα Κυκλαδονήσια.  Συμφωνώ ότι είναι απαραίτητη η ανάπτυξη και εφαρμογή ενός συγκροτημένου σχεδίου για την κρουαζιέρα στον τόπο μας. Αντιλαμβάνομαι την κάθετη προσέγγιση στο θέμα από την πλευρά του Εμπορικού Συλλόγου.  Με ανησυχεί ο τρόπος αντιμετώπισης του ζητήματος που έχει προκύψει. Το «θα πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας», μου θυμίζει εποχές προ Hobbes. Εποχές που δεν εφαρμόζονταν το «κοινωνικό συμβόλαιο», άρα δεν υπήρχε εγγυημένη ειρήνη, ασφάλεια και ευημερία. Διαφωνώ και δεν πιστεύω ότι ένας σύλλογος μπορεί και πρέπει να  «τρέξει» το θέμα χαράζοντας πορεία μόνος του. Η παγκοσμιοποίηση λόγω της τρελής εξέλιξης της τεχνολογίας η οποία δημιουργεί με τη σειρά της την «εξειδίκευση», απαιτεί ομαδικότητα.

Τώρα για να μιλήσουμε σταράτα έξω από τις θεωρίες της επικοινωνίας και της πολιτικής επιστήμης, δεν πιστεύω ότι τα μέλη του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου τρελάθηκαν.   Μάλλον κάτι άλλο συμβαίνει. Και για να λαμβάνει τόσο ξεκάθαρες αποφάσεις ένας σύλλογος μάλλον ο κόμπος «έσπασε» το χτένι. Τις πταίει; Να φανταστώ; Η έλλειψη στρατηγικού σχεδίου από έναν φορέα που θα συντονίζει το τουριστικό προϊόν της Σύρου. Αν το πρότυπο της Βαρκελώνης σας φαίνετε μακρινό και δύσκολο (Turisme de Barcelona), ίσως έχει ωριμάσει η στιγμή για την ίδρυση ενός Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού. Ενός οργανισμού ο οποίος θα συνεργάζεται με τη Δημόσια Διοίκηση και τον Ιδιωτικό Τομέα προκειμένου να εξασφαλίσει ένα επιτυχημένο και βιώσιμο μακροπρόθεσμο τουριστικό πρόγραμμα.

Αν υπήρχε σχέδιο, ο εμπορικός κόσμος της Σύρου δεν θα ήταν στα κάγκελα. Και να σας πω; Δεν θα κατέβουν εύκολα. Όταν ο επιχειρηματίας αποφασίζει να βάλει το χέρι στην τσέπη και να ξοδέψει χρήμα για επένδυση, ο δρόμος ΔΕΝ έχει επιστροφή!

Προσέξτε, για να μπορέσει να εφαρμοστεί είτε το Ισπανικό είτε κάποιο Ελληνικό μοντέλο, (προτείνω το Ισπανικό, είναι πιο δημοκρατικό),  απαιτούνται γερά νεύρα, δυνατά στομάχια και αποφασιστικότητα. Κινήσεις μεθοδικές και σχεδιασμένες. Το κεφάλι κάτω, και δουλεύουμε, κάνουμε λάντζα όχι μόνο φιλοσοφία και διαλογισμό. Ο δρόμος είναι δύσκολος, ανηφορικός, κακοτράχαλος, με αγκάθια, και οι αρμόδιοι  πρέπει να δώσουν μάχη προκειμένου να κερδίσουν τον πιο δύσκολο αντίπαλο, την συνήθεια! Και αν «κλέψουμε» τα λόγια της κ. Αρβελέρ από την ομιλία της στο ετήσιο συνέδριο του Οικονομικού Φόρουμ Δελφών, «… Να θυμηθούμε ότι δεν υπάρχουν εμπειρογνώμονες του μέλλοντος. Οπότε, το σύνθημα της Σίλικον Βάλεϊ, ότι αν θέλεις να δαμάσεις το μέλλον, πρέπει να το δημιουργήσεις εσύ ο ίδιος, είναι η ευθύνη όλων μας σήμερα, να δημιουργήσουμε δηλαδή το μέλλον». Τα λέει όλα…