Πρόκειται για ένα χαρισματικό παιδί, η προσήλωση τού οποίου στους στόχους του και η αγάπη του στο γνωστικό αντικείμενο που έχει επιλέξει στα 16 μόλις χρόνια του, με μαθηματική ακρίβεια θα το οδηγήσουν στην κορυφή.

Μιλάμε για ένα παιδί με διανοητικό επίπεδο πολύ υψηλό που δείχνει να χαράσσει το ίδιο, δίχως καμία απολύτως παρέκκλιση, το μέλλον του.

Ο λόγος για τον συριανό μαθητή του ΓΕΛ Σύρου Αθανάσιο (Νάσο) Αγγέλου, ο οποίος πρόσφατα μετείχε στον 24ο Πανελλήνιο  Μαθητικό Διαγωνισμό Αστρονομίας και Διαστημικής 2019 καταφέρνοντας να περάσει μάλιστα στη δεύτερη φάση του.  Αν και αποκλείστηκε από τον τελικό, το επίτευγμα είναι πολύ σημαντικό για ένα παιδί το οποίο,  στηριζόμενο αποκλειστικά και μόνο στις δικές τους δυνάμεις, διαγωνίστηκε σε ένα γνωστικό αντικείμενο το οποίο δεν διδάσκεται στο σχολείο, αλλά  εμπλουτίζει καθημερινά τις γνώσεις του στο τομέα αυτό με βιβλία τα οποία αγοράζει το ίδιο.

Εξάλλου, η τυχαία συνάντησή του, στο περιθώριο της συνέντευξης, με τον υποψήφιο Περιφερειάρχη Ν. Αιγαίου Μανώλη Γλυνό, είναι ενδεικτική της δημιουργικής αύρας του νεαρού Νάσου Αγγέλου.  Συνομιλώντας μαζί του και γινόμενος κοινωνός της δίψας του να κατακτήσει τους στόχους του, ο κ. Γλυνός τον αγκάλιασε λέγοντάς του: «Θέλω να θυμάμαι τη στιγμή που σε γνώρισα, όταν θα έχεις φτάσει ψηλά και θα μας κάνεις όλους περήφανους. Γιατί είμαι σίγουρος ότι θα φτάσεις πολύ ψηλά».

Όπως τονίζει ο  Νάσος,  με δηλώσεις του στο «Λ»,  από τη νηπιακή κιόλας ηλικία άρχισε να τον ενδιαφέρει η Αστρονομία: «Στην αρχή σε ζωγραφική» λέει, προσθέτοντας: «Μια φορά στο νηπιαγωγείο μας είχαν μιλήσει για το ηλιακό σύστημα και μαγεύτηκα. Μετά, μια θεία μου γνωρίζοντας ότι μού άρεσε το διάστημα, μου είχε αγοράσει ένα σχετικό βιβλίο. Εκεί ξετρελάθηκα τελείως. Καθώς μεγαλώνω προσπαθώ να μαθαίνω όσο περισσότερα πράγματα γίνεται. Τα τελευταία χρόνια άρχισα να μαθαίνω μαθηματικά και μαθηματικούς τύπους…»

Τα βιβλία από τα οποία αντλεί τις γνώσεις του φυσικά τα προμηθεύεται μόνος του, ενώ όπως τονίζει στο σχολείο χαίρει θαυμασμού και εκτίμησης τόσο των συμμαθητών του όσο και των εκπαιδευτικών: «Στην τάξη μου με θαυμάζουν. Μου λένε συνεχώς πόσο έξυπνος είμαι. Οι καθηγητές μου, ιδιαίτερα των Επιστημών και της Βιολογίας, μου έδωσαν συγχαρητήρια  για την προσπάθειά μου. Η Διευθύντρια χάρηκε πολύ για τη συμμετοχή μου στον 24ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Αστρονομίας».

Η απόφασή του να ακολουθήσει τον κλάδο της  αστρονομίας, έτυχε από την πρώτη στιγμή της αποδοχής και στήριξης των γονιών του, ενθαρρύνοντάς τον: «Μου είπαν ότι είναι πολύ δύσκολο αυτό. Τους είπα τότε ότι μου αρέσει πάρα πολύ αυτό το αντικείμενο και ότι θα αφιερώσω τον εαυτό μου σε αυτή την επιστήμη..».

Η  σωστή διαχείριση του ελεύθερου χρόνου του αποτελεί το κλειδί στην προώθηση των στόχων του: «Έχω σωστή διαχείριση ελεύθερου χρόνου. Δεν πολυπηγαίνω σε αθλήματα, τα οποία γενικώς δεν μου αρέσουν, οπότε κάνω τα μαθήματά μου και στον ελεύθερο χρόνο μου διαβάζω για το διάστημα. Παράλληλα το βράδυ παρατηρώ τον ουρανό και τους αστερισμούς. Ανάλογα με την ύλη που έχω στο σχολείο, το σύνηθες χρονικό διάστημα της καθημερινής ενασχόλησής μου με την αστρονομία, είναι περίπου μία με δύο ώρες. Την καλοκαιρινή περίοδο φυσικά είναι πολύ περισσότερες».

Πρωταρχικό του στόχο αποτελεί η καθαρά επαγγελματική ενασχόλησή του. Κατά πόσον όμως η Χώρα μας παρέχει την δυνατότητα αυτή; Αν και μόλις 16 χρόνων, ο Νάσος εκπλήσσει: «Απ’ όσο έχω κοιτάξει ναι, παρέχεται αυτή η δυνατότητα. Τα πρώτα χρόνια που θα σπουδάσεις  θα είναι στο γνωστικό αντικείμενο της Φυσικομαθηματικής και μετά το μεταπτυχιακό σε αυτό τον τομέα, συνεχίζεις στον τομέα της αστρονομίας. Στην χώρα μας είναι λίγο δύσκολο να έχεις εξελικτική πορεία. Την φυσικομαθηματική δηλαδή μπορείς να την κάνεις εδώ, την αστρονομία όμως αμφιβάλλω. Μάλλον πρέπει να σπουδάσεις στο εξωτερικό».

Αν και δεν κατάφερε να φτάσει στο τελικό, ο Νάσος καθιστά σαφές ότι σημασία έχει τελικά το ταξίδι και όχι τόσο ο προορισμός, σημειώνοντας ότι στην περίπτωση που κατάφερνε να επιλεγεί στην τρίτη φάση του διαγωνισμού θα αντιμετώπιζε προβλήματα  με τα μαθήματα του σχολείου: «Δυστυχώς θα υπήρχε ένα μικρό πρόβλημα. Λόγω του ότι τους  δέκα μαθητές που θα περνούσαμε θα μας έπαιρναν στον Βόλο για να μας κάνουν μαθήματα προετοιμασίας για την Ολυμπιάδα που θα πραγματοποιηθεί στην Ουγγαρία, θα έχανα πολλές ώρες σχολικών μαθημάτων, με τις αντίστοιχες φυσικά απουσίες» λέει χαρακτηριστικά.

Το λυπηρό ωστόσο σε αυτή την υπόθεση είναι η παντελής απουσία στήριξης από το κράτος: «Το κράτος, δυστυχώς, δεν καλύπτει τα έξοδα  τού κάθε εξεταζόμενου, ούτε φυσικά η εταιρία Αστρονομίας και Διαστημικής», λέει, υπογραμμίζοντας: «Σημασία φυσικά έχει η εμπειρία και το γεγονός ότι μαθαίνεις νέα πράγματα».

Βέρα Αγγέλου  (μητέρα Νάσου): «Είμαι πάρα πολύ ικανοποιημένη και περήφανη, γιατί είναι ένα αξιόλογο παιδί και πολύ καλός χαρακτήρας. Όλα αυτά με αμείβουν εμένα ως μητέρα.

Θυμάμαι ότι  όταν ακόμη βρισκόταν στο νηπιαγωγείο, στη γιορτή της μητέρας,  ενώ όλα τα παιδιά είχαν την καρτούλα  την κλασική, ο Νάσος είχε καρτούλα  με εξισώσεις  και μαθηματικές πράξεις. Οφείλω να  πω ότι είχα στενοχωρηθεί τότε.  Αποδέχθηκα όμως το γεγονός ότι αυτό αγαπά και ότι ήθελε  να μου εκφράσει την αγάπη του με μαθηματικά».

Βασιλική Δεριζιώτη (Διευθύντρια ΓΕΛ): «Πολύ σημαντική επιτυχία  είναι το γεγονός ότι ο μαθητής είχε τη διάθεση να συμμετάσχει σε ένα τέτοιο διαγωνισμό..

Οι επιδόσεις του στο σχολείο είναι πολύ καλές. Προετοιμάστηκε μόνος του – με δική του βιβλιογραφία –  για το συγκεκριμένο διαγωνισμό, γιατί το μάθημα αυτό δεν διδάσκεται στο σχολείο».