Μιλώντας κανείς μαζί της από την πρώτη στιγμή αντιλαμβάνεται ότι έχει να κάνει με μια παθιασμένη λάτρη του ποιοτικού θεάτρου, αρνήτρια της προχειρότητας, εργατική και με ορθή εκφορά του λόγου.

Σε ένα χώρο όπου οι σπουδές δεν παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο όταν μετρούν άλλα προσόντα και οι εκπτώσεις είναι σύνηθες φαινόμενο, εκείνη αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, αρίστευσε στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Παν/μιου Αθηνών και του Μεταπτυχιακού Προγράμματος του ίδιου τμήματος παρακολούθησε μαθήματα φωνητικής που αναδείχτηκαν μέσα από την ερμηνεία των τραγουδιών της θεατρικής παράστασης «Μάγια Μελάγια», παρακολούθησε μαθήματα χορού, συμμετείχε σε σεμινάρια πρακτικής και θεωρίας θεάτρου στα Πανεπιστήμια Βristol και Brighton στην Αγγλία για να πει σήμερα, 30 χρόνια μετά στον καλλιτεχνικό χώρο ότι «Η ηθοποιία απλά «προ- έκυψε».«..Όχι πολύ νωρίς», είπε σε συνέντευξή της στο ΛΟΓΟ, γιατί «Δεν ήταν από τα παιδιά που φορούσε τα ρούχα της μαμάς και υποδυόταν ρόλους». Το ένιωσε ως εσωτερική ανάγκη να ακολουθήσει αυτόν τον μοναχικό δρόμο, «Γιατί κατανοεί κανείς απόλυτα ότι πρέπει να πορεύεται μόνος του μεένα τίμημα πολύ σκληρό. Με πολύ καλέςστιγμές. Ευχάριστες και ευτυχισμένες αλλά και πολύ άσχημες. Να σε πληγώσει κάτι,να σε αποκαρδιώσει έτσι ώστε να πεις κάποια στιγμή ότι δε θέλεις άλλο πια να μείνεις.. αλλά επειδή εγώ είμαι πείσμων και το αγαπώ πολύ αυτό που κάνω .. έχω αφήσει και άλλα ουσιαστικά πράγματα για να αφιερωθώ και έχω στερηθεί συναισθηματικά, ψυχικά. Πάντα σκοπεύω σε κάτι καλύτερο.. Απόδειξη ότι δεν έμεινα ποτέ ήσυχη .. δεν έμεινα μόνο στο εθνικό θέατρο ή στο θέατρο του Ευαγγελάτου…. Πάντα είμαι σε αναζήτηση και εγρήγορση ίσως αυτό να με κρατά ζωντανή και δυναμική. Είμαι Μικρασιατικής καταγωγής, αγαπώ πολύ τους μικρασιάτες, έχω γεννηθεί κι έχω μεγαλώσει στην Καισαριανή».

Δεν στοχοποιήθηκε με ένα ρόλο

Η Μίνα Xειμώνα, έγινε γνωστή στο πανελλήνιο ως η «Ηλέκτρα» της σειράς του Νίκου Φώσκολου «Καλημέρα Ζωή» και οι περισσότεροι δεν γνώριζαν ότι πολύ πριν είχε μια αξιοπρόσεκτη πορεία στο θέατρο. Μια πορεία την οποία συνεχίζει με εξαιρετική επιτυχία στα θεατρικά δρώμενα ενώ από το 2006 που τελείωσε αυτή η σειρά δεν έκανε καμία άλλη τηλεοπτική εμφάνιση. Δεν ήθελε να «στοχοποιηθεί» από ένα ρόλο και μόνο που θα την περιόριζε υποκριτικά.. Ήξερε ότι από ένα σημείο και μετά δεν θα ήταν «υπέρ της» αφού η δουλειά του ηθοποιού είναι να υποδύεται διάφορους χαρακτήρες και να μπαίνει στη ψυχή των ηρώων. Έτσι εξηγείται και το γεγονός ότι έχει ανεβάσει πολλά από τα σημαντικότερα έργα της ελληνικής δραματουργίας και του ξένου ρεπερτορίου.

Αξιοπρόσεκτη πορεία

Σε ένα χώρο όπου η αναζήτηση δόξας επι-σκιάζει πολλάκις το πνεύμα και το υποβιβάζει χάριν δημοσιότητας εκείνη έχει πάρει μέρος μεταξύ άλλων στα έργα: «Τρωαδίτισσες», «Ηλέκτρα», «Επτά επί Θήβας», «Φοίνισσες», «Γλάρος» με το Εθνικό Θέατρο. «Βυσσινόκηπος» «Λυσιστράτη». Εχει παίξει μοντέρνο θέατρο «Κάτω από τον ίσκιο του βουνού», «Πριμαντόνα», «Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ» «Αγγέλα», «Αγγελία θανάτου». Έχει συνεργαστεί και με το «Αμφιθέατρο» του Σπύρου Ευαγγελάτου στην «Ηλέκτρα», «Βάκχες», «Τραχίνιες», «Ερωτική πίστη». Αργότερα με το Εθνικό Θέατρο στο «Γαλάζιο πουλί», στους «Βρυκόλακες». Από το 2002 είναι συν-ιδρύτρια του θεάτρου Altera Pars όπου πήρε μέρος σε πολλές παραστάσεις κι έχει συμμετάσχει σε γνωστές ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους (Ελλάδα – εξωτερικό). Έχει διατελέσει αντιδήμαρχος Πολιτισμού και δημοτική σύμβουλος στο Δήμο Καισαριανής. Μέλος της επιτροπής του Υπ. Πολιτισμού στις πτυχιακές εξετάσεις των δραματικών σχολών.

Η Σύρος έχει πολιτιστικό υπόβαθρο

Η Μίνα Χειμώνα είναι εγκατεστημένη αρκετά χρόνια με τον σύντροφό της στη Σύρο. Πώς σου προέκυψε η Σύρος; Τη ρωτάμε «Μα, τη Σύρο την αγαπώ.. Δεν έχω να πω άλλα λόγια.. τη γνωρίζω πολλά χρόνια πια..και με παραστάσεις πολύ πριν εγκατασταθώ .. Είχα κάνει πρώτη παράσταση στο θέατρο Απόλλων «Ανθρώπινη Φωνή» του Κοκτώ που ήταν και η Άννα Φόνσου. Μετά είχα έλθει και με το εθνικό Θέατρο . Κατά αρχήν το νησί έχει ένα υπόβαθρο.. με καλύπτει.. γνωρίζει κανείς ότι μπορεί να απευθυνθεί μέσα από την Τέχνη του σε ένα αυστηρό κοινό.. Ακριβώς επειδή είναι εκπαιδευμένο κοινό γνωρίζει ποιο είναι το ποιοτικό, αυτό που φέρνει μια αισθητική και ποιο είναι το ευτελές… Υπάρχει εδώ μια ντόπια παραγωγή, ομάδες ανθρώπων που ασχολούνται ..

Σκεφτείτε αν πάμε χρόνια πίσω τον 19ο αιώνα.. . εδώ ήταν κέντρο πολιτισμού…. αυτό κάποιος πατώντας το πόδι του στο νησί το εισπράττει απευθείας στον αέρα…. κάθε φορά που ανεβάζω μια παράσταση σκέπτομαι τον Απόλλωνα.. Είναι ένα σημείο αναφοράς και μεταφέρει μια ιστορικότητα.. Στο νησί απέκτησα φίλους, εγκαταστάθηκα εδώ και το αγάπησα πολύ περισσότερο γιατί το νησί είναι οι άνθρωποί του.

Και αυτοί με εκτίμησαν και τους εκτίμησα..και αυτό με κάνει να σκέφτομαι να ενεργοποιηθώ και με άλλες δραστηριότητες. Στην κοινωνική ζωή, στην πολιτική, στην πολιτιστική όπου μπορώ να φανώ χρήσιμη ..έβγαινα πολλά χρόνια δημοτική σύμβουλος, έχω διατελέσει αντιδήμαρχος πολιτισμού, ασχολούμαι με τα κοινά γιατί με ενδιαφέρει ο τόπος…»

«Έχω κάποια σχέδια»

Αναμφισβήτητα η Μίνα Χειμώνα μ’ ένα τόσο πολύ εντυπωσιακό βιογραφικό αποτελεί προστιθέμενη αξία στο πολιτιστικό γίγνεσθαι της πρωτεύουσας του νομού. Σκέπτεται να ασχοληθεί και με τα συριανά αυτοδιοικητικά δρώμενα αφού έχει δώσει επιτυχείς εξετάσεις ως αντιδήμαρχος πολιτισμού στο δήμο Καισαριανής; Χαμογελά και απαντά: «Το σκέφτομαι.. δεν το απορρίπτω.. αν έχω κάποια σοβαρή πρόταση με προδιαγραφές και ουσιαστικούς στόχους, θα το σκεφτόμουνα και θα το συζητούσα σοβαρά». Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να ασχοληθεί επισταμένως και στα καλλιτεχνικά- πολιτιστικά πράγματα; «Ναι» απαντά χωρίς περιστροφές. «Έχω κάποιες σκέψεις, κάποια σχέδια, κάποιες προτάσεις που μπορεί να τις συζητήσω και όταν υπάρχει γόνιμο έδαφος να πραγματοποιηθούν αλλά θέλει πολλή δουλειά, βήμα- βήμα και αν προσκρούει κανείς σε τοίχους … ειδικά όταν δεν είναι συριανός, χρειάζεται υπομονή και επιμονή»..