Με την επισήμανση ότι για την τουριστική ανάκαμψη της Σύρου δεν χρειάζεται απλά μια ανάσταση, αλλά μια επανάσταση από όλους τους εμπλεκόμενους με το τουριστικό γίγνεσθαι του νησιού, ώστε η πρωτεύουσα των Κυκλάδων να βρει τον δρόμο που της αξίζει, ο επί 40 χρόνια Κινιώτης επιχειρηματίας ασχολούμενος στον τομέα του επισιτισμού και στον ξενοδοχειακό τομέα Γιώργος Ζαλώνης, δηλώνει απροκάλυπτα ότι φέτος η Σύρος βιώνει μια από τις χειρότερες χρονιές στον τομέα του τουρισμού.

Μια από τις χειρότερες χρονιές

Ο κ. Ζαλώνης, ένας από τους πλέον αγαπητούς και δραστήριους επιχειρηματίες στο Κίνι, με ξενοδοχειακή επιχείρηση και εστιατόριο, είναι έτοιμος, μετά από 40 χρόνια επαγγελματικής ενασχόλησης στους τομείς αυτούς, να αποσυρθεί αφήνοντας την επιχειρηματική δραστηριότητα στην κόρη του, με την από μέρους του ευχή εκείνη να δει καλύτερες μέρες, τονίζοντας από βάθους ψυχής πως «η φετινή χρονιά είναι από τις χειρότερες που έχω ζήσει».

Επισημαίνει πως είναι γνωστό ότι «…η Σύρος όλα τα χρόνια απευθυνόταν στον Έλληνα, μιας και προορισμός των ξένων δεν είναι η Σύρος για πολλούς λόγους, όπως το αεροδρόμιο, η διαφήμιση, η προβολή στις εκθέσεις, είναι πολλά. Τα άλλα νησιά, τα οποία παρουσιάζουν τουριστική ανάπτυξη, απευθύνονται και στους εκτός Ελλάδας». Θεωρεί βασική προϋπόθεση της επιτυχίας άλλων νησιών τη σωστή διαφήμιση και τη σωστή τους προβολή, κάτι που δεν το έχει επιτύχει η Σύρος.

«Όταν η Σύρος δεν προβάλλεται πλέον στις τουριστικές εκθέσεις, πώς θα τη μάθει ο ξένος; Οι Έλληνες έχουν φτάσει στα όριά τους. Παλαιότερα έκαναν διακοπές ένα μήνα, μετά το πήγαν στις δεκαπέντε ημέρες και τώρα το έχουν πάει στα διήμερα… Παρασκευή… Σάββατο… Κυριακή… και καλά είναι. Ο Έλληνας ζητάει έναν κοντινό προορισμό, και η Σύρος είναι ένας από αυτούς, αλλά δεν αντέχει τα έξοδα για παραπάνω διακοπές. Ζητάει να τη βγάλει όσο πιο φτηνά μπορεί», λέει. Χαρακτηριστικό γνώρισμα της οικονομικής κρίσης είναι και το γεγονός πως δεν είναι λίγοι εκείνοι οι οποίοι ζητάνε δωμάτιο στο ξενοδοχείο του με την προϋπόθεση να διαθέτει και… κουζίνα, κάτι το αδιανόητο (αλλά και παράνομο) για μια ξενοδοχειακή μονάδα, προκειμένου να περιορίσουν σημαντικά τα έξοδα διαμονής τους.

Μάστιγα τα παράνομα καταλύματα

Θεωρεί μεγάλο πλήγμα για τον κλάδο των ξενοδόχων το γεγονός ότι αρκετοί ιδιώτες ενοικιάζουν τα σπίτια τους σε επισκέπτες, χωρίς φορολογικές ή άλλες επιβαρύνσεις, με υποδεέστερες φυσικά παρεχόμενες υπηρεσίες συγκριτικά με εκείνες τις οποίες διαθέτει μια ξενοδοχειακή μονάδα. «Έλεγχος γίνεται στα ξενοδοχεία. Στα παράνομα καταλύματα πώς θα γίνει έλεγχος; Είναι δύσκολο».

Δημοτική Αρχή; Καληνύχτα!

Στο ερώτημα, κατά πόσο -κατά τη γνώμη του- έγινε πράξη η προεκλογική δέσμευση του συνδυασμού του Γιώργου Μαραγκού, ότι με την πορεία που θα ακολουθήσει ως δημοτική αρχή, το νησί θα απογειωθεί χαρακτηριστικά, ο κ. Ζαλώνης απάντησε μονολεκτικά «Καληνύχτα»! Δικαιολογώντας την «καληνύχτα» εξήγησε ότι από πλευράς Δημοτική Αρχής δεν υπάρχει οργάνωση, όπως δεν υπάρχει και η σωστή προβολή του νησιού.

Κάνει σαφές ότι δεν αναφέρεται μόνο για το Κίνι, το οποίο διαθέτει 13 επιχειρήσεις ασχολούμενες με τον επισιτισμό, πέραν των ξενοδοχειακών και των παράνομων καταλυμάτων. Η πίτα, όπως λέει, είναι συγκεκριμένη και κάθε νέα δραστηριότητα, πολλές φορές από άσχετους με τους τομείς του τουρισμού (με ό,τι αρνητικό σημαίνει αυτό για τον τουρισμό), μικραίνει καταλυτικά την «πίτα» που αναλογεί στον καθένα, με ό,τι αρνητικό συνεπάγεται.

«Λένε πως η παραλία του Κινιού δουλεύει. Πόσο δουλεύει; Ενάμιση μήνα το καλοκαίρι. Εγώ είμαι ανοιχτός και τους δώδεκα μήνες, οπότε δεν μπορεί να σωθεί μια επιχείρηση με ένα μήνα δουλειά με τα έξοδα του Αυγούστου να είναι τα ίδια με εκείνα των άλλων μηνών. Είναι δύσκολο να αντέξει», λέει χαρακτηριστικά.

Στο σημείο αυτό αναφέρεται στη συμβολή και βοήθεια προς το Κίνι και τους επιχειρηματίες, του επί της Καθαριότητας αντιδημάρχου Μάριου Βουτσίνου, για τον οποίο θα πει ότι διαφέρει από άλλους αυτής της Δημοτικής Αρχής και πως ποτέ δεν έχει αρνηθεί την όποια βοήθεια, σε θέματα που αφορούν τον τομέα του, και έχουν σχέση με την καθαριότητα και τον εξωραϊσμό του οικισμού.

Χρειάζεται ένα ηλεκτροσόκ για να συνέλθουμε

Στην ερώτηση πού νομίζει ότι βρίσκεται η αιτία του κακού στην οπισθοδρομική τουριστική πορεία της Σύρου, πέραν των ευθυνών της Δημοτικής Αρχής, απαντά ότι «Ενώ ξεκίνησε μια καλή προσπάθεια διαφήμισης σε όλη την Ευρώπη, κάπου στράβωσε, χάλασε, ατόνησε. Σε μια ομάδα που ασχολούνταν με την προβολή, άλλοι κουράστηκαν, άλλοι μεγάλωσαν και άλλοι απογοητεύτηκαν. Πηγαίναμε σε εκθέσεις σε Δανία, Νορβηγία και κοιμόμαστε στα παγκάκια του αεροδρομίου. Είχαμε διάθεση και όρεξη. Τώρα, δεν βλέπω οι καινούργιοι να έχουν τον ίδιο ζήλο και την ίδια διάθεση να ασχοληθούν».

Κατά την άποψή του απαιτείται μια συλλογική προσπάθεια, μια επανάσταση, ένα ηλεκτροσόκ, ώστε να ξεκινήσει εκ νέου η προσπάθεια σωστής προβολής της Σύρου, διαφορετικά το μέλλον προδιαγράφεται ιδιαίτερα ζοφερό. «Χρειάζεται όχι απλά μια ανάσταση, αλλά μια επανάσταση», είπε, τονίζοντας την ανάγκη για μια καλύτερη οργάνωση, με συλλογική και όχι μεμονωμένη δράση, από τους ασχολούμενους με το τουριστικό γίγνεσθαι του νησιού, Περιφέρεια, Δήμο, εμπλεκόμενους φορείς, με μεγαλύτερες πολιτιστικές δραστηριότητες στα χωριά τη θερινή περίοδο.

Καταλήγοντας ελανέλαβε ότι «Χρειάζεται ένα ηλεκτροσόκ για να ταρακουνηθούνε τα νερά και να μπει η Σύρος σε έναν νέο δρόμο, μέσω της διαφήμισης και της προβολής, που για μένα είναι το Α και το Ω, συλλογικά, όχι μεμονωμένα, διαφορετικά φοβάμαι ότι θα ζούμε με τις παλιές καλές αναμνήσεις, ευχόμενοι κάθε φορά να έλθει κάτι καλύτερο».