ΕΝΩ ήδη η νέα Δημοτική Αρχή του Νίκου Λειβαδάρα έχει αναλάβει καθήκοντα διακυβέρνησης της Σύρου με τις καλύτερες των προϋποθέσεων και με στελέχη τα οποία και όρεξη για δουλειά έχουν και εμπειρία, συντριπτική είναι η πλειοψηφία πολιτών οι οποίοι εκτιμούν πως το μεσοδιάστημα μεταξύ διενέργειας των εκλογών (26 Μαΐου) και ανάληψης της νέας Δημοτικής Αρχής (1η Σεπτεμβρίου) ήταν υπερβολικά μεγάλο.

ΚΑΝΕΙΣ δεν μπορεί να κατανοήσει με ποιο σκεπτικό, όταν διενεργούνται εθνικές εκλογές η εκλεγείσα νέα Κυβέρνηση αναλαμβάνει άμεσα τη διακυβέρνηση της χώρας, ενώ όταν διενεργούνται Αυτοδιοικητικές εκλογές η επόμενη εκλεγείσα παράταξη (Περιφερειακή ή Δημοτική) αναλαμβάνει καθήκοντα μετά από τρεις και πλέον μήνες.

ΚΟΙΝΗ συνισταμένη όσων ερωτήθηκαν, ήταν πως θα έπρεπε η νέα Δημοτική ή Περιφερειακή Αρχή να αναλάμβανε καθήκοντα το αργότερο μετά από ένα μήνα, ταχτοποιώντας στο διάστημα αυτό τις όποιες εκκρεμότητες, χωρίς να έχει το δικαίωμα να προχωρά σε συμβάσεις οι οποίες θα δεσμεύουν την νεοεκλεγείσα Περιφερειακή ή Δημοτική Αρχή.

ΣΤΗΝ περίπτωση των «τα του οίκου μας», η μεν νέα Περιφερειακή Αρχή είναι η συνέχεια της προηγούμενης του Γιώργου Χατζημάρκου, οπότε δεν τίθεται θέμα χρονικού μεσοδιαστήματος παράδοσης και παραλαβής, αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο και με την Δημοτική Αρχή της πρωτεύουσας των Κυκλάδων.

ΥΠΗΡΞΑΝ φωνές που στράφηκαν κατά της εφημερίδας, όταν δημοσιευόταν η εκτέλεση ή αποπεράτωση έργων από την απερχόμενη Δημοτική Αρχή Μαραγκού, με το σκεπτικό ότι ναι μεν η απερχόμενη δεν ήθελε να αφήσει εκκρεμότητες, αλλά παράλληλα ήθελε να εξοφλήσει και τα «προεκλογικά γραμμάτια», ώστε να μη φανεί ασυνεπής, σε περίπτωση που η νέα Δημοτική Αρχή του Νίκου Λειβαδάρα άρχιζε να σκαλίζει και να επανεξετάζει το «πώς» και το «γιατί» έργων που δεν είχαν εκτελεστεί ή βρισκόταν στο στάδιο της ολοκλήρωσης.

ΕΤΣΙ, επιτάχυνε τις διαδικασίες και στο χρονικό αυτό διάστημα των τριών μηνών είχε το χρονικό περιθώριο, πάντοτε με την κάλυψη του νόμου, να έχει και την πίτα γερή και τον σκύλο χορτάτο.

ΟΙ αντιτιθέμενοι στο μεγάλο χρονικό διάστημα παράδοσης και παραλαβής εκφράζουν την αντίθεση τους, με το από μέρους αιτιολογικό ότι δεν θα πρέπει οι απερχόμενοι να φορτώνουν – δεσμεύουν με υποχρεώσεις (συμβάσεις έργου, οικονομικές συμβάσεις κλπ) τις επόμενες διοικήσεις στο μεσοδιάστημα αυτό.

ΥΠΑΡΧΕΙ, όμως, και η άλλη άποψη που επικαλείται το γεγονός ότι: Απαγορεύεται καθ’ όλη την διάρκεια από την εκλογή της νέας δημοτικής αρχής μέχρι την εγκατάστασή της η απευθείας ανάθεση καθώς και η συμβασιοποίηση έργων πλην εξαιρετικά έκτακτων περιπτώσεων που αφορούν θέματα ασφάλειας ζωής και αυτό κατόπιν ειδικά αιτιολογημένης έκθεσης την οποία θα συνυπογράφει ο νέος δήμαρχος. ΕΤΣΙ, αποκλείεται η περίπτωση, κάθε φορά που αλλάζει δημοτική, αρχή να παρατηρείται το φαινόμενο, η προηγούμενη αρχή -στο μεσοδιάστημα που υπάρχει μέχρι να παραδώσει την διοίκηση του δήμου- να υπογράφει συμβάσεις έργου τις οποίες θα εκτελέσει η νέα αρχή.

ΠΑΝΤΩΣ, εμείς είδαμε, στο χρονικό αυτό μεσοδιάστημα, μια κινητικότητα από την απερχόμενη Δημοτική Αρχή στην εκτέλεση ή αποπεράτωση μικροέργων, γεγονός που δεν θα πρέπει (με το οποιοδήποτε αιτιολογικό ορισμένων) να καταχωρηθεί στα τόσα άλλα αρνητικά που μπορεί να της καταλογίσει κανείς στο χρονικό διάστημα των πέντε χρόνων, άσχετο αν και στον τομέα αυτόν προτίμησε την «πεπατημένη». Ενήργησε όπως θα ενεργούσε και κάθε άλλη Δημοτική Αρχή, που ήθελε να κλείσει τους όποιους «λογαριασμούς» και τις όποιες «εκκρεμότητες», η μεταφορά των οποίων στην επόμενη Δημοτική Αρχή θα μπορούσε να τις δημιουργήσει προβλήματα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ, πιθανόν, από εκείνα για τα οποία θα πρέπει να απολογηθεί το επόμενο χρονικό διάστημα, όντας στη θέση της μειοψηφίας.