Μια έκθεση φωτογραφίας που εν μέρει αναβιώνει τα τραγικά γεγονότα που διαδραματίστηκαν στο θρυλικό Κοκκινόσπιτο του Επισκοπείου Σύρου – το οποίο και πρωταγωνιστεί στο βιβλίο «Η Μεγάλη Χίμαιρα» του Μ. Καραγάτση –  λαμβάνει χώρα στο «Hotel Di Mare» από τις 10 έως και τις 20 Αυγούστου.

Φωτογράφος και εν μέρει σκηνοθέτης τους  ο κ. Νίκος Κυριάκης, ο οποίος αν και φιλόλογος στο επάγγελμα ασχολείται ερασιτεχνικά με τη φωτογραφία για περισσότερα από 40 έτη, ενώ τυγχάνει και κάτοχος  μιας εξαιρετικής συλλογής  συλλεκτικών φωτογραφικών μηχανών που υπερβαίνουν τις 400 στον αριθμό.

«Πριν από μόλις πέντε χρόνια, παρότι διαβιώ σχεδόν 28 χρόνια στο νησί, έμαθα για το κοκκινόσπιτο. Το επισκέφθηκα  και μάλιστα όταν μπήκα μέσα δεν σας κρύβω ότι ένιωσα αρνητικά συναισθήματα γιατί γνώριζα την ιστορία του. Το σπίτι εκπέμπει μια αρνητική ενέργεια, λόγω των γεγονότων που συνέβησαν εκεί. Αποφάσισα λοιπόν, επειδή η ιστορία της Μαρίνας Μπαρέ μ’ άρεσε  πάρα πολύ  να την αναβιώσω φωτογραφικά σε αυτό το σπίτι με κάποιο μοντέλο.  Η φωτογράφηση αυτή έγινε τον Σεπτέμβριο του 2017,  η πρώτη παρουσίαση της έκθεσης έγινε στην Αθήνα τα Χριστούγεννα του ιδίου έτους, και εν συνεχεία μεταφέρθηκε στη Σύρο» δηλώνει στο «Λ» ο κ. Κυριάκης σημειώνοντας ότι στάθηκε  πολύ τυχερός που πρόλαβε και πραγματοποίησε τη συγκεκριμένη φωτογράφηση δεδομένου ότι η οροφή του Σαλονιού, στον επάνω όροφο, με την εμβληματική οροφογραφία  έπεσε το Νοέμβρη τού 2017.

«Ήθελα να φωτογραφήσω αυτό το χώρο, γιατί αφενός ο Καραγάτσης – ο οποίος πέθανε πολύ πρόωρα, 52 ετών περίπου – είναι από τους αγαπημένους μου συγγραφείς και αφετέρου γιατί ήθελα να ξανακάνω αυτή την προσωπικότητα (Μαρίνα Μπαρέ) να ξαναζήσει μέσα σ’ αυτό το σπίτι με τη μορφή του μοντέλου που χρησιμοποίησα» λέει χαρακτηριστικά.

Αν και φιλόλογος, ο κ. Κυριάκης ασχολείται από χόμπι με τη φωτογραφία για περισσότερα από 40 χρόνια: «Η φωτογραφία είναι κάτι που συνεχώς το μαθαίνω» λέει και συνεχίζει: «Αν ήμουνα καλός μαθητής στη Φυσική και στη Χημεία , ίσως να ήμουνα καλύτερος φωτογράφος».

Στην κατοχή του βρίσκονται αυτή τη στιγμή 400 περίπου φωτογραφικές μηχανές διαφόρων ειδών και εταιρειών με την παλαιότερη να χρονολογείται από το 1905  και την πιο πρόσφατη στη 10ετία του ’80, δεδομένου ότι τότε μπήκε στη ζωή μας το ψηφιακό μοντέλο τον οποίο δεν τον ενδιαφέρει συλλεκτικά.  Ο ίδιος τέλος δεν αποκλείει την ιδέα κάποια στιγμή να τις εκθέσει στο συριανό κοινό.