Εκδήλωση με σκοπό την παρουσίαση των δράσεων του διεθνούς έργου RECOGNIZE AND CHANGE, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2018-2019 έλαβε χώρα στο αμφιθέατρο του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ΤΜΣΠΣ, το περασμένο Σάββατο, από την Βαρδάκειο Σχολή Ερμούπολης.

Το συγκεκριμένο έργο, όπως τόνισε η εκπρόσωπος της Βαρδακείου Ευγενία Κόλλια,  υλοποιείται από το 2018 στη Σύρο με αποδέκτες νέους, μαθητές και εκπαιδευτικούς, γονείς και κατοίκους του νησιού.

Πρόκειται για ένα τριετές διεθνές έργο με θέμα τις διακρίσεις και την βία, και ως αντικείμενο για την φετινή χρονιά είχε τις: «Διακρίσεις και την διαφορετικότητα». Το περσινό θέμα  πραγματευόταν την «Ταυτότητα και τις σχέσεις», ενώ όσο αφορά το επόμενο έτος θα διερευνήσει κατά πόσον η «Βία είναι μια πιθανή συνέπεια των διακρίσεων».

Όπως σημείωσε η  συντονίστρια της δράσης Βιβέτα Καρποντίνη,   κατά τη χρονιά που μας πέρασε, που ήταν  η πρώτη χρονιά υλοποίησης του εν λόγω προγράμματος, και είχε θέμα «ταυτότητα και σχέσεις»,  είχε γίνει αντίστοιχη εκπαίδευση και σχεδόν όλοι οι περυσινοί νέοι εκπαιδευτές συνέχισαν και στη φετινή χρονιά (κάτι που δεν απαιτείται από τους νέους, αλλά αποτελεί ιδανική συνθήκη και βεβαίως φανερώνει την ικανοποίησή τους από την εμπειρία που είχαν τον πρώτο χρόνο).

Αξίζει να σημειωθεί  ότι στη δράση αυτή οι νέοι, πέρα από την εκπαίδευση, κάνουν έρευνα, υλοποιούν εργαστήρια σε λύκεια και γυμνάσια και  διαγωνισμούς, ανταλλάσουν εμπειρίες, μετέχουν σε διεθνείς συναντήσεις, και  προβαίνουν στην ευαισθητοποίηση πολιτών, γονέων, οργανισμών και φορέων για τη δράση τους μέσω παρουσιάσεων που πραγματοποιούν.

Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης προβλήθηκαν οι  δημιουργίες βίντεο των μαθητών που συμμετείχαν στα εργαστήρια του έργου από το ΕΠΑΛ, το ΕΕΓΥΛ και το 1ο Γυμνάσιο Σύρου, και ακολούθως βραβεύτηκαν οι τρείς καλύτερες.

Παρουσία δήλωσαν μαθητές, καθηγητές και εκπρόσωποι της Βαρδακείου Σχολής, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την διάρκεια της εκδήλωσης η κα Κόλλια έκανε μιας σύντομη ενημέρωση  στους παρισταμένους για τις δράσεις και το αντικείμενο λειτουργίας της Σχολής.