Άμεσα ήταν τα αποτελέσματα της δημοσιοποίησης, από το logotypos.gr,  του προβλήματος των καβοδετών των Κυκλάδων από Ναυτιλιακή Εταιρεία που κωλυσιεργούσε στην καταβολή των δεδουλευμένων τους, καθώς με μοχλό αυτό οι συντονισμένες προσπάθειες του πρόεδρου του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Κυκλάδων Μάρκου Βουτσίνου  αλλά και της ΓΣΕΕ στα αρμόδια Υπουργεία και την εταιρία, μόλις μια μέρα μετά (Πέμπτη 24-1-2019, ) τα οφειλόμενα άρχισαν να κατατίθενται στους λογαριασμούς των Σωματείων από τη Ναυτιλιακή Εταιρεία.

Περισσότερα ΕΔΩ

Με δηλώσεις του στο το logotypos.gr ο κ. Βουτσίνος δεν κρύβει την ικανοποίηση του για την ταχύτατη επίλυση του προβλήματος, τονίζοντας: «Όχι μόνο είχε αίσιο τέλος, αλλά το ζήτημα επιλύθηκε και πολύ γρήγορα. Από χθες (σ.σ. Τετάρτη 23-1-2019)που συζητήσαμε με τους καβοδέτες και αρχίσαμε να κάνουμε τις διάφορες κινήσεις, που κάναμε υπήρξε αποτέλεσμα. Κατ’ αρχή μας βοήθησε πολύ το δημοσίευμα το δικό σας. Έφτασε παντού, και κάποια στιγμή έφτασε και στα χέρια του εφοπλιστή. Μίλησα τότε με τη γραμματέα του και είπα ότι ξεκινάμε κινητοποιήσεις. Φαίνεται ότι και ο άγιος φοβέρα θέλει. Λειτουργήσαμε έτσι, γιατί ήταν  άδικο να υπάρχει ένα επιδοτούμενο δρομολόγιο, μιλάμε για το Sea Jet Andros και το Aqua Jewel και  εργαζόμενοι να μένουν απλήρωτοι . Λοιπόν, αυτά τα πλοία κάνουν  κάποια δρομολόγια ενδοκυκλαδικά και για κάθε δρομολόγιο – ανάλογα με τα νησιά προσέγγισης –παίρνουν και την ανάλογη επιδότηση, η οποία δεν είναι μικρή. Οι πληροφορίες μου λένε ότι κυμαίνεται από 20-25.000 ευρώ τη μέρα.  Το  μόνο που ξεχνούσαν αυτοί οι άνθρωποι ήταν να πληρώσουν τους ανθρώπους που λύνουν και δένουν τα πλοία τους. Και το πρόβλημα αυτό δεν υπήρχε μόνο στη Σύρο. Σε επικοινωνία μου με 4-5 νησιά, με προέδρους των σωματείων,  διαπίστωσα ότι όλοι είχαν πρόβλημα.

Εκτιμώ ότι το Υπουργείο, όταν κάθε μήνα πληρώνει τον εφοπλιστή θα πρέπει να του ζητά και τα ανάλογα δικαιολογητικά. Όπως για παράδειγμα τη φορολογική ενημερότητα και αποδεικτικά ότι έχει πληρωθεί ο εργαζόμενος, οι ασφαλιστικές εισφορές κλπ. Αυτό δεν γινόταν. Τώρα, μετά  τις ενέργειες που κάναμε, γιατί κινηθήκαμε αστραπιαία, αυτό θα αλλάξει.

Μιλάμε για κάποιους ανθρώπους (εφοπλιστές) που   το δέσιμο και το λύσιμο του πλοίου δεν είναι γι’ αυτούς τίποτα, στοιχίζει μόλις 39 ευρώ. Μαζεύεται λοιπόν  ένα ποσό το μήνα γύρω στα 700 ευρώ τα οποία μοιράζονται 10 άτομα.  Όπως καταλαβαίνετε  ο καθένας απ΄ αυτούς  τους εργαζόμενους δεν παίρνει ούτε 100 ευρώ. Το χειμώνα, ειδικά γι’ αυτό το επάγγελμα είναι δύσκολα τα πράγματα, όμως και το καλοκαίρι δεν προσδοκούν κάτι καλύτερο γιατί σχεδόν τα ίδια πλοία έρχονται στη Σύρο. Το καλύτερο το περιμένουν οι συνάδελφοί τους στη Σαντορίνη, στην Μύκονο και όπου αλλού έχει πλοία. Εδώ δεν έχει.

Το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να ενημερώσω τη ΓΣΕΕ, που είναι πάνω από μένα.  ι η οποία έκανε τις κινήσεις που έπρεπε. Παράλληλα επικοινώνησα, όπως και η ΓΣΕΕ,  με το υπουργείο Εργασίας και ενημέρωσα τον Γ.Γ. τον κ. Νεφελούδη όπως επίσης και τον Γ.Γ.  του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Αυτό έφερε αποτέλεσμα. Είμαι ικανοποιημένος γιατί λύθηκε ένα πρόβλημα που ταλαιπωρούσε χρόνια τους εργαζόμενους στον συγκεκριμένο κλάδο. Κάθε χρόνο οι εργαζόμενοι αντιμετώπιζαν το ίδιο πρόβλημα. Μόλις τέλειωνε το καλοκαίρι εξαφανιζόταν όλοι. Δεν μπορούσες να βρεις ούτε τον εφοπλιστή για να συνεννοηθείς. Τη μια ήταν διακοπές, την άλλη δεν έπιανε το τηλέφωνο… Ήταν τόσο άδικο αυτό –απ΄ τη μια να παίρνεις επιδότηση και παράλληλα να εισπράττεις απ’ τα εισιτήρια – και απ’ την άλλη στους ανθρώπους αυτούς που οφείλεις ένα μεροκάματο να μην τους το δίνεις.  Το θέμα λύθηκε, φυσικά όμως θα το παρακολουθούμε από κοντά.

Μόλις  μια ημέρα  από τη δημοσιοποίηση του προβλήματος ο εφοπλιστής άρχισε να πληρώνει και φαίνεται ότι τα οφειλόμενα θα δοθούν τώρα. Θα επαγρυπνούμε  όμως να μην ξανασυμβεί το ίδιο.  Ευχαριστούμε όλους όσοι βοήθησαν αλλά και το logotypos.gr, γιατί όλα ξεκίνησαν από σας. Το Δημοσίευμα πήγε πάνω, είδε ο εφοπλιστής ότι το θέμα αρχίζει να παίρνει δημοσιότητα και προφανώς φοβήθηκε να διακινδυνεύσει τα δρομολόγια και τη γραμμή» καταλήγει ο κ, Βουτσίνος.