Βιώνουμε μια εποχή άκρατου  παραλογισμού κατά την οποία ο καθένας ότι δηλώσει είναι, και  με την ευκολία που τού παρέχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης  δύναται να σχολιάσει επί παντός επιστητού, προτού μάλιστα ενημερωθεί καν για το αντικείμενο  στο οποίο τοποθετείται.

Έτσι με μεγάλη ευκολία το κρέας βαφτίζεται ψάρι, και το αντίστροφο, ενώ πολλάκις επιχειρείται οικειοποίηση δράσεων από ορισμένους για τις οποίες ενώ άλλοι αγωνίστηκαν, άλλοι πανηγυρίζουν.

Όσον αφορά το τελευταίο. Η δημοτική Αρχή  – μετά τις εξαγγελίες του υφυπουργού Ναυτιλίας Νεκτάριου Σαντορινιού στο Αναπτυξιακό Συνέδριο στη Σύρο περί δρομολόγησης του πλοίου Aqua Blue στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Σποράδες-Κυκλάδες-Κρήτη  – έσπευσε με πανηγυρισμούς να οικειοποιηθεί το αποτέλεσμα, με τοπική ιστοσελίδα να αποδίδει την επιτυχία αυτή στον δήμαρχο Γιώργο Μαραγκό.  Ποια είναι ωστόσο η πραγματικότητα;  Σύμφωνα με δημοσιεύματα της voria.gr  η εξέλιξη αυτή είναι προϊόν συντονισμένων ενεργειών, επί τουλάχιστον ένα χρόνο, αρκετών φορέων της Βόρειας Ελλάδας: «Η Μητροπολιτική Αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης, ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης και η Περιφέρεια Θεσσαλίας-Αντιπεριφέρεια Τουρισμού, Πολιτισμού & Διά Βίου Μάθησης, δώσανε αέρα στα πανιά μιας ξεχασμένης ακτοπλοϊκής γραμμής, την οποία επιζητούσαν οι προαναφερόμενοι προορισμοί» αναφέρει ενδεικτικά η Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου  και συνεχίζει:  «Σε συνεννόηση με τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα, αναλάβαμε μια δύσκολη πρωτοβουλία-πρόκληση, που στόχο είχε να προσθέσουμε νέα όπλα στην τουριστική φαρέτρα της Θεσσαλονίκης, ικανοποιώντας τις αυξημένες απαιτήσεις και ανάγκες των τουριστών, των κατοίκων και επισκεπτών της Μακεδονίας. Κατά τη διάρκεια των πολύμηνων προσπαθειών μας, συναντήθηκα με φορείς που μοιραζόμασταν τις ίδιες αγωνίες και σκέψεις για τις αναπτυξιακές προοπτικές του τόπου μας, με αποτέλεσμα την έναρξη των δρομολογίων. Νέος στόχος μας αποτελεί η συνέχιση τους και το χειμώνα».

Και για όσους έχουν ακόμη αμφιβολίες για την πατρότητα των ενεργειών παραθέτουμε τις δηλώσεις  του διευθυντή της Seajets Νίκου Καβαλιέρου στη Voria.gr, λίγες ημέρες πριν την έναρξη των δρομολογίων:  «Οι συζητήσεις με τους φορείς της Θεσσαλονίκης για αυτά τα δρομολόγια έχουν ξεκινήσει εδώ και ένα χρόνο και βρίσκονται σε τελικά ευθεία, αλλά ακόμα δεν έχουν ληφθεί οι οριστικές αποφάσεις».

Αυτά, για να μπαίνουν ορισμένα πράγματα στη θέση τους. Πέραν αυτού, θα υπογραμμίσουμε για μια ακόμη φορά ότι ο αριθμός των επισκεπτών δεν αποτελεί τον καθοριστικό  παράγοντα για μια αποδοτική τουριστική σαιζόν. Μοναχά ο τουρισμός με ποιοτικά χαρακτηριστικά, ο οποίος θα εδράζεται  στα μοναδικά χαρακτηριστικά που διαχωρίζουν την Σύρο από τα υπόλοιπα κυκλαδονήσια  θα αποβεί κερδοφόρος για την τοπική οικονομία του νησιού. Αντί  λοιπόν να κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας και  να κάνουμε χρήση πομπωδών λόγων – επιβάλλεται, κάποια στιγμή, να πούμε  τα πράγματα με τ’ όνομά τους. Μοναχά έτσι θα βρεθούν λύσεις ώστε ο τουρισμός να μπει σε σωστές βάσεις και να γίνει αποδοτικός .

Δεν είναι δυνατόν, δοθείσης ευκαιρίας, να γίνεται επίκληση διαρκούς ανόδου του τουριστικού προϊόντος της Σύρου με 4-5 δρομολόγια ημερησίως και σχεδόν απόντα τα ταχύπλοα πλοία. Όταν την Τρίτη δεν είναι εφικτή η μετάβαση πολιτών και επισκεπτών από και προς Τήνο λόγω απουσίας δρομολογίου, την στιγμή  που νησιά όπως η Πάρος εκτελούν 40 δρομολόγια ημερησίως και μάλιστα με πλοία ιδιαίτερα γρήγορα. Εν κατακλείδι. Μόνο η έγκαιρη αφύπνιση και οι διορθωτικές κινήσεις εκ μέρους των αρμοδίων δύνανται να αντιστρέψουν την κατάσταση. Αρκεί αυτό να το αντιληφθούν οι αρμόδιοι  και να μην ψάχνουν διαρκώς αποδιοπομπαίους τράγους.