Πως το έλεγε το τραγουδάκι, «Πάει ο παλιός ο χρόνος, ας γιορτάσουμε παιδιά, και του χωρισμού ο πόνος, ας κοιμάται στην καρδιά. Καλή χρονιά – χρόνια πολλά, καλή χρονιά – χρόνια πολλά, χαρούμενη χρυσή πρωτοχρονιά!» Καλή Χρονιά σε όλους, μικρούς, μεγάλους, μεγαλύτερους!!! Καλή Χρονιά με υγεία πάνω από όλα, δεν το γράφω μόνο, δεν το λέω μόνο, το εννοώ. Αυτό το «με υγεία» αρχίζεις να το εννοείς συνήθως μετά τα 45 έτη, πιο πριν απλά το λες.

 

της Φλώρας Μπαρμπέτα

 

 

Ελπίζω να περάσατε όμορφα, να ευχαριστηθήκατε, να ξεκουραστήκατε, αν  και σίγουρα κάποιες και κάποιοι κοπιάσατε. Τα εορταστικά τραπέζια που λέγαμε και στο προηγούμενο άρθρο έχουν πολύ κόπο, αλλά παράγουν χαρά, ζεστασιά και καλή διάθεση. Αφήνεις πίσω την κούραση της προετοιμασίας και το μάζεμα μετά!!! Όσοι επιστρέψατε από τις διακοπές σας καλώς ορίσατε, ελπίζω να μας φέρνετε όμορφες εικόνες και εμπειρίες… Και φυσικά μην ξεχνάτε, σε κάθε περίπτωση τη ζυγαριά την πλησιάζουμε μετά τις 20 Ιανουαρίου, να έχουν τελειώσει οι υποχρεώσεις με τις πίτες… και όταν πάρουμε τη γενναία απόφαση ΔΕΝ φοράμε τα βοηθητικά γυαλιά οράσεως, και έχουμε πιει τουλάχιστον μια βαλεριάνα ώστε να βλέπουμε τα πάντα πιο χαλαρά!!!!

Τώρα ανεξάρτητα από τα τραγούδια και τα ευχολόγια για να μεταβληθεί μια «Νέα Χρονιά» σε «Καλή Χρονιά», απαιτείται κρίση, ορθολογική σκέψη, μέθοδο και σύστημα. Κοινώς «συν Αθηνά και χείρα κίνει».   Εφαλτήρια κίνηση για οτιδήποτε νέο, καινούργιο, είναι να τεθεί σε εγρήγορση η τελευταία φάση κάθε στρατηγικού σχεδιασμού. Το στάδιο της αξιολόγησης και εκτίμησης της επιτυχίας ή της αποτυχίας. Άρα ένας θερινός τουριστικός προορισμός, όπως είναι η Σύρος, στο τέλος της σεζόν, αξιολογεί και κρίνει τα πεπραγμένα. Και φυσικά θα αναφέρετε  όσοι γνωρίζετε, ότι κάτι τέτοιο έγινε από την Δημοτική Αρχή και την αρμόδια Τουριστική Επιτροπή τον Δεκέμβριο του 2018.

Σωστά, παρουσιάστηκαν από τους διαχειριστές του τουριστικού προϊόντος όλες οι δράσεις και οι δραστηριότητες σχετικά με την προβολή της Σύρου. Επίσης όπως όφειλε να γίνει , παρουσιάστηκε το πρόγραμμα της επόμενης χρονιάς. Το ζήτημα είναι κατά πόσον αξιολογήθηκαν οι δραστηριότητες της περασμένης σεζόν, ώστε να σημειωθεί αν έκλεισαν με θετικό ή αρνητικό πρόσημο. Για να κριθεί και να αξιολογηθεί σωστά ένα σχέδιο, μεσολαβεί το στάδιο της έρευνας. Ένας απλός και ευέλικτος τρόπος είναι η διανομή στοχευμένων ερωτηματολογίων προς ΟΛΟΥΣ τους επιχειρηματίες του νησιού, σε φυσική ή ηλεκτρονική μορφή,  ώστε να γίνει μια πραγματική αποτίμηση της ωφέλειας από την τουριστική κίνηση στην χρονιά που προηγήθηκε.

Η άποψή μου, η γνώμη σου, αυτό που νομίζω, ή αυτό που ίσως γίνεται, δεν ισχύουν.  Ο σωστός προγραμματισμός απαιτεί καταρχήν αυτογνωσία. Ποιος είμαι, τι δυνατότητες έχω, τι θέλω να πετύχω, που θα στοχεύσω. Στη συνέχεια χρησιμοποιώ τα σωστά εργαλεία του marketing για να πετύχω τον στόχο μου. Αυτά που ταιριάζουν σε εμένα, αλλά και αυτά που αντέχει το κοινό μου. Για παράδειγμα αν έχω αποφασίσει ότι οι πελάτες που θα απευθυνθώ είναι η τρίτη ηλικία θα διαφημιστώ με τη χρήση παραδοσιακών μέσων. Αν όμως απευθύνομαι στη νεολαία τότε θα χρησιμοποιήσω κάθε super νέο τεχνολογικό μέσο. Έτσι δεν σπαταλώ τους οικονομικούς πόρους που έχω στη διάθεσή μου.

Σημειώνω και επιμένω στην έννοια και τη χρήση της αξιολόγησης γιατί όλοι γνωρίζουμε ότι δεν είναι στο DNA μας, αλλά δυστυχώς μας είναι απαραίτητη μια Καλή (τουριστική) Χρονιά! Τις δραμαμίνες και τις βαλεριάνες σας… αρχίζουν τα μποφόρ.